خبرنگاران در حال مجاهدت در میدان جنگ رسانهای هستند
به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجتالاسلام محمد قمی پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران رسانههای فرهنگی که به مناسبت فرا رسیدن ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار برگزار شد، اظهار داشت: فرصتی فراهم شد در این محل که عروج شهدا به آسمان است خدمت شما خبرنگاران که کارتان روایت و مجاهدت است، باشیم.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بیان داشت: برای تقدیر و تشکر از شما دلایل بسیاری وجود دارد که یکی از آن دلایل نسبت کار خبرنگاران با حق است؛ خبرنگار باید راوی حق باشد و دیگر اینکه کار شما با حقیقت و آگاهی نسبت دارد و کسی که به ارتقای دانستن مردم خیر میرساند در ادبیات دینی با عنوان رفعت و منزل یاد میشود.
وی افزود: انسانهای بزرگی نقشی که امروز شما خبرنگاران بر عهده دارید در طول تاریخ برای هدایت و پیشرو بودن جامعه بر عهده داشتند.
حجت الاسلام قمی با بیان اینکه خبرنگاران در وسط جنگ رسانهای قرار دارند تصریح کرد: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم فرمودند در حال حاضر در محاصره رسانهای هستیم؛ کسانی که دقت میکنند میبینند هجمه سنگین رسانهای بر روی مردم قابل مشاهده است و خبرنگاران در این میدان در حال مجاهدت هستند.
وی ادامه داد: اهالی رسانه به خصوص خبرنگاران در جنگی که دشمنان در عرصه رسانه برای ما رقم میزنند فعالیتی قابل توجه دارند. همین خبرنگاران به دلیل رسالتی که بر عهده دارند پل ارتباطی بین مردم و مسئولان محسوب میشوند تا بتوانند حقایق را منعکس کنند.
وی تبلیغات اسلام را نشر خوبیها و تشویق به آن بیان کرد و گفت: خبرنگاران در این امر بسیار فعال هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، هیأت و مجالس محرم را مجالس مردمی بیان و عنوان کرد: تعظیم شعائر توسط مردم صورت میپذیرد، مردم قاعدهها و ضابطهها را خوب میدانند و محبت امام حسین (ع) هویت این ملت به شمار میرود. اصلی ترین سخن ما برای برگزاری مجالس محرم تعظیم شعائر است که یکی از آنها مشکی پوش کردن شهر است که با هیچ پروتکلی مغایرت ندارد. سازمان تبلیغات به منظور برگزاری مجالس محرم ۱۴۰۰ با یک هزار و ۸۵۰ شخصیت فرهیخته به مدت چهار ماه جلسه برگزار کرد و از آنان نظرسنجی صورت گرفت.
این نشست با حضور تعداد بسیاری از خبرنگاران رسانههای فرهنگی برگزار شد و مباحث جدی و بیپردهای مطرح شد.
در این جلسه خبرنگاران ایدهها و نظرات خود را به منظور خروجی بهتر عملکرد سازمان تبلیغات اسلامی ارائه و به تبیین نقاط ضعف و قوت سازمان در خصوص رسانهای شدن اخبار این مجموعه پرداختند.