۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۶۸۴۶۱۱
حلقه مفقود فرهنگ (۲۵)؛

روزگار فرهنگ در ساله هایی که گذشت

روزگار فرهنگ در ساله هایی که گذشت
حجت الاسلام مداحی گفت: در این هشت سال دولت آقای روحانی متاسفانه به اعتقادات، اخلاق و فرهنگ اسلامی ایرانی مردم خصوصا جوانان خدشه وارد شد.

حجت الاسلام عباس مداحی کارشناس مسائل دینی در گفتگو با سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا با اشاره به اولویت های فرهنگ در دولت سیزدهم گفت: در این هشت سال دولت آقای روحانی متاسفانه به اعتقادات، اخلاق و فرهنگ اسلامی ایرانی مردم خصوصا جوانان خدشه وارد شد. دولت سیزدهم برای اینکه بخواهد فرهنگ دینی اسلامی بین مردم رواج پیدا کند باید موانعی مثل مشکلات اقتصادی، اشتغال و ازدواج را حل کند تا دغدغه های مردم کمتر شود و زمینه ی پذیرش فرهنگ و آداب اسلامی در جامعه ایجاد شود.

وی با اشاره به لزوم تقویت اعتقادات مردم افزود: دولت سیزدهم با کمک حوزه های علمیه و دانشگاه ها اول از همه بر اعتقادات مردم کار کند، زیرا مسائل اعتقادی پشتوانۀ هر فرد محسوب میشود. اگر پشتوانه ی مردم قوی شود، دولت میتواند با کمک حوزه و دانشگاه، اخلاق و فرهنگ اسلامی را در جامعه رواج پیدا دهند.

کارشناس مسائل دینی با شاره به اهمیت ظلم ستیزی اظهار داشت: امیدوار هستیم دولت آقای رئیسی که دولت مردمی می باشد با استفاده از نیروهای جوان و کار آمد و متعهد با تلاش شبانه روز با ظلم ستیزی مبارزه کنند و فساد و بی بند و باری و رانت خواری و حقوق های نجومی ریشه کن بشود تا امر امید آفرینی هم در جامعه محقق شود .

حجت الاسلام مداحی در پایان با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب گفت: حوزه علمیه به عنوان یک تئوریسین اقتصادی، فرهنگی، دینی میتواند به دولت در زمینه های تقویت پشتیبانۀ اعتقادی مردم، بحث های اخلاقی و معنوی کمک بکند.

ارسال نظرات