۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۶۸۴۲۴۰
نماینده ولی فقیه در کاشان:

فعالیت‌های فرهنگی نیازمند نیرو‌های جهادی است

فعالیت‌های فرهنگی نیازمند نیرو‌های جهادی است
آیت الله سلیمانی فعالیتهای فرهنگی را نیازمند نیرو‌های جهادی نظیر رزمایش مواسات و کمکهای مومنانه خواند و برایجاد قرارگاه جهادی فرهنگی به معنی واقعی کلمه تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی پنجشنبه شب در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر کاشان، گفت:  شرایط قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برای جامعه زنان یک فضای باز نشأت گرفته از فرهنگ غرب بود.
 
وی یادآور شد: با پیروزی انقلاب اسلامی بانوان درایران با برخورداری از فرهنگ دینی از سوی امام خمینی احیاء شدند و به جایگاه اصلی خود در فرهنگ دینی رسیدند.

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه تغییرنگرش نسبت به زن در جریان انقلاب اسلامی سبب شد تا زنان حضور پررنگی در عرصه اجتماعی و سیاسی داشته باشند، اظهار داشت: امام خمینی با عدم پذیرش نگاه سنتی نسبت به زن و ایجاد نگرشی نو زمینه رهایی زنان از بند را آماده کرد تا زنان با پی بردن به ارزش واقعی خود توانایی‌های بالقوه خود را در عرصه‌های مختلف به منصه ظهور برسانند.

به گفته وی با پیروزی انقلاب اسلامی قانون اساسی جمهوری اسلامی تا حد زیادی فرصت‌های برابری را برای زنان و مردان جهت ایفای نقش در مسؤولیت‌های بالای مملکتی در نظر گرفت.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: جمهوری اسلامی با بها دادن به بانوان سبب بهت و حیرت دنیا شده شد و این در حالی است که رانندگی زنان درعربستان جرم محسوب می‌شود و مجازات اعدام دارد.

آیت الله سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید برفراهم شدن امکانات وزیر ساخت مراکز فرهنگی، ورزشی، تفریحی و مذهبی ویژه بانوان گفت: شهردار برای احداث پیست دوچرخه سواری سرپوشیده ویژه و اختصاصی بانوان اهتمام ویژه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اسلام همان امتیازی را برای بانوان قائل است که برای مردان قائل است، گفت: این امتیاز را اسلام با دو محدودیت لحاظ کرده است، یکی اینکه متناسب با هندسه وجودی بانوان باشد و دیگری سبب اختلاط بین زن و مرد نشود.

لزوم جذب دانشجوی بومی در دانشگاه
نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین پذیرش دانشجویان غیربومی دانشگاه در شهرستان‌ها را چالش امروز خانواده دانست و به لزوم جذب دانشجوی بومی از سوی دانشگاه‌ها تأکید کرد و ابرازداشت: تمامی رشته‌های مورد نیاز دانشجویان درهمه شهرستان وجود دارد و دانشجویان می‌توانند در شهر خود و در کنار خانواده و درآغوش خانواده به تحصیلات خود را ادامه دهند.

آیت الله سلیمانی همچنین به برخی هنجارشکنی‌ها در کاشان اشاره کرد و با بیان اینکه کاشان هنوز هم سبقه دینی قوی دارد و هنجار شکنان حجاب و عفاف تعدادی انگشت شمارذهستند متذکرشد: کاشان برروی جاده لغرنده و بر لبه تیز قرار دارد و اگرهمین روند ادامه داشته باشد به وضعیت شمال تهران گرفتارخواهد شد.

فعالیت‌های فرهنگی نیازمند نیرو‌های جهادی است
آیت الله سلیمانی در ادامه ازعدم حضور نمایندگان دانشگاه و آموزش و پرورش در جلسه ستاد ام به معروف و نهی از منکر کاشان به شدت گلایه کرد و گفت: رسیدگی به معضلات فرهنگی شهرستان برعهده شهردار و فرماندار نیست بر عهده متولیان فرهنگی است که مردم فرزندان خود را نزد آن‌ها به امانت گذاشته اند.

نماینده ولی فقیه در کاشان فعالیت‌های فرهنگی را نیازمند نیرو‌های جهادی نظیر رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه دانست و برایجاد قرارگاه جهادی فرهنگی به معنی واقعی کلمه تأکید کرد./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات