۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۶۸۳۸۴۳
نماینده ولی فقیه در کاشان:

آسیب فرهنگی از همه آسیب‌ها خطرناکتر است

آسیب فرهنگی از همه آسیب‌ها خطرناکتر است
اصفهان - آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه آسیب فرهنگی از همه آسیب‌ها خطرناکتر است، گفت: امروز مهمترین دغدغه رهبر معظم انقلاب، دغدغه فرهنگی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی شنبه شب در آیین افتتاح نخستین دبیرخانه دائمی اعطای نشان افتخار سیلک در هفته فرهنگی نکوداشت مشاهیر و نام آوران کاشان که در فرهنگسرای دانش ملک آباد برگزار شد، گفت: امروز مهمترین دغدغه رهبر معظم انقلاب دغدغه فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب طی دهه‌های های اخیر همواره نسبت به هجمه‌های فرهنگی دشمن هشدار است، افزود: کم توجهی مسؤولان در ادوار مختلف نسبت به مسائل فرهنگی سبب بروز مشکلاتی در حوزه فرهنگ شده است.

آیت الله سلیمانی آسیب‌های فرهنگی را از همه آسیب‌ها خطرناکتر دانست و اظهار داشت: هیچکدام از دولت‌ها حافظ اعتبار و حیثیت دولت‌های قبل ازخود نبودند تا آن میراث را در زمان خود با بهترین شکل ممکن به نسل بعد منتقل کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ما امروز میراث دار و امانت دار سرمایه‌هایی همچون تمدن و تدین نیاکان خود هستیم که به ما سپرده شده است، افزود: نیاکان ما بر ما ولی نعمت و ذی حق هستند و ما مدیون و سپاسگزار آن‌ها هستیم و باید شکرگذار تمدن و تدیین خود باشیم.

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: خداوند در قرآن می‌فرماید، ناسپاسی از نادانی و حماقت افراد و جامعه است و شکر گزاری از حکمت است و انسان حکیم همیشه از بزرگان و نیاکان خود سپاسگزار است.

وی با اشاره به اینکه تمدن پیشینیان ما تمدن خدامداری و تمدن اسلامی است، یادآور شد: پیامبراکرم (ص) می‌فرماید، بهترین مردمی که مسلمان شدند و به اسلام خدمت کردند، مردم ایران بودند و مردم منطقه کاشان با داشتن نماینده باقرالعلوم نشان دادند چه پیشینه افتخارآفرینی دارند.

آیت الله سلیمانی از کاشان بعنوان مهد تمدن و تدین نام برد و اضافه کرد: کاشان از گذشته دارای دو بال عروج و تمدن و تدین بوده است./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات