۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۶۸۱۵۸۲
ریيس اوقاف شهرستان دورود تأکید کرد؛

ضرورت بهره مندی از ظرفیت رسانه برای ترویج فرهنگ وقف

ضرورت بهره مندی از ظرفیت رسانه برای ترویج فرهنگ وقف
لرستان - حجت الاسلام اركبان ترویج و احیای فرهنگ وقف را نیاز جامعه خواند و گفت: از ظرفیت رسانه در این این زمینه استفاده شود.

حجت الاسلام علي اركبان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت:  در شهرستان دورود ۱۴۱ موقوفه ثبت شده رسمي وجود دارد كه از اين تعداد ۵ موقوفه منفعتي و ۱۳۶ موقوفه انتفاعي است.

ریيس اوقاف شهرستان دورود افزود: در این شهرستان سه مسجد با ۲۴ رقبه تجاري و دو موقوفه زراعي در روستاي پهلوانكل با ۳۴ زارع و يك رقبه به نام عالم شاهي با ۱۷ رقبه زراعي  موجود است.

وی ادامه داد: در رقبه عالم شاهي با توجه به نيت واقف نياز است تا اهالي اين روستا نسبت به اجراي درخواست وقف كننده تمكين نمايند تا محصول آنان دچار اشكال نشود.

حجت الاسلام ارکبان با اشاره به پایین بودن وقف در اين شهرستان گفت: ما در اين شهرستان نياز به وقف جديد داريم باید با استفاده از ظرفیت هایی همچون رسانه در تبیین و ترویج فرهنگ وقف در جامعه نقش آفرینی شود.

وی ادامه داد: در شهرستان دورود نیازمند ترویج و احیای وقف با نیت كمك به ايتام، كمك به زوجين بي بضاعت، كمك هزينه داروئي و كمك به افراد بي سرپرست هستیم.

ریيس اوقاف شهرستان دورود اظهارداشت: می طلبد که مردم برای شناسایی موقوفات مجهول که در شهرستان دورود وجود دارد با اداره اوقاف و امور خیریه همکاری کنند تا بتوانیم به نیات واقفین این موقوفات عمل کنیم.

اجرای امینانه نیت واقف از وظایف اوقاف است

حجت الاسلام ارکبان با اشاره به اینکه هر امامزاده يا موقوفه داراي حساب اختصاصي است كه تمامي عايدات در آن حساب منظور مي شود، گفت: تمامی نذورات امامزاده گان برای توسعه، عمران و آبادانی خود بقاع متبرکه مصرف می شود.

وي با اشاره به وظايف اداره اوقاف و امور خيريه خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف وامورخیریه یک نهاد ممتاز دینی است که در رأس آن نماینده ولی فقیه قراردارد و از وظایف مهم اوقاف اجراي امينانه نيات واقفين برابر آنچه در وقف نامه آمده، ساخت و ساز بقاع، اماكن متبركه و حفاظت و حراست از موقوفات است./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات