۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۶۷۴۴۱۷
همگام با انقلاب؛

تحول‌خواهی و تحول سازی در بستر اتکا به خود شاخصه مهم انقلاب اسلامی است

تحول‌خواهی و تحول سازی در بستر اتکا به خود شاخصه مهم انقلاب اسلامی است
مازندران - حجت الاسلام قائمی، تحول‌خواهی و تحول سازی در بستر اتکا به خود در رسیدن به هویت انسانی را از جمله مهم ترین آثار و نتایج انقلاب اسلامی در عرصه بین الملل دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت‌الاسلام محمدجواد قائمی، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، انقلاب ملت ایران در سال 57 را برخاسته از شکل‌گیری نارضایتی از وضع موجود و متأثر از رفتارهای عقب نگه‌دارنده جوامع سلطه در مقایسه با پیشینه تاریخی خود دانست.
 
وی با بیان این که انقلاب اسلامی منشأ تحول در حوزه های مختلف بوده است، افزود: این انقلاب الهی توانست در حوزه‌های مختلفی نگرش تحول‌خواهی در قالب نگاه توحیدی و تعالی بخش به زیست انسانی از هر دو بعد مادی و معنوی را ایجاد کند.
 
حجت الاسلام قائمی با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران بزرگ‌ترین نظریه سیاسی قرن یعنی پایان تاریخ در تجربه حکومت‌های لیبرالیستی غرب را به چالش کشید، ادامه داد: نظریه و گفتمان انقلاب الهی در دوران پسا آمریکا آماده جای گرفتن بر تفکر سلطه طلب و ویران کننده جوامع غربی است.
 
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به این که پیروزی انقلاب اسلامی موجب ایجاد تحولات گسترده ای در جهان شد، گفت: فروپاشی شوروی سابق، جریان وال‌استریت، جریان‌های ۹۹ درصدی در آمریکا، فرانسه، انگلیس، حرکت های آزادی‌بخش در سطح جوامع اسلامی در نهضت بیداری اسلامی از جمله مهم ترین تحولات پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.
 
حجت الاسلام قائمی با بیان این که انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور و بروز یک تفکر در جهان شد، تصریح کرد: امروز مستضعفان جهان که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی همواره در سیطره و استثمار فکری و مالی مستکبران عالم بوده‌اند می‌توانند در تحولات سیاسی نقش آفرین بوده و بدون اتکا به هیچ قدرتی خود تولیدکننده یک قدرت تأثیرگذار باشند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، ظهور و بروز و قدرت گرفتن جریان مقاومت از ایران تا لبنان، سوریه و یمن را از جمله تأثیرات انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: امروز این جریان اثرگذار بر همه نقشه های استعمارگران در منطقه خط بطلان کشیده است.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که جریان مقاومت سد محکمی در برابر توطئه ها و زیاده خواهی های دشمن در منطقه است، تصریح کرد: نظام سلطه با نقش آفرینی این جریان در کشورهای منطقه زمین گیر شده است.
 
وی با بیان این که انقلاب اسلامی منشأ بسیاری از تحولات در محیط و همچنین سایر جوامع بوده است، ادامه داد: این انقلاب الهی و مردمی موجب حرکت بسیاری از ملت ها به سمت تحول خواهی شده است.
 
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران، تحول و تحول خواهی را جزء لاینفک و غیر قابل تغییر در زیست انسانی در طول تاریخ تمدن بشر عنوان کرد و افزود: همه تحولات صورت گرفته‌ شده در حیات انسانی، ثمره ویژگی تحول‌خواهی در سرشت انسانی است.
 
حجت الاسلام قائمی در ادامه سخنان خود، تحول‌خواهی و تحول سازی در بستر اتکاء به خود در رسیدن به هویت انسانی در میان سایر جوامع را از جمله مهم ترین آثار و نتایج انقلاب اسلامی در عرصه بین الملل دانست و خاطرنشان کرد: امروز دشمنان انقلاب اسلامی از اثرگذاری گفتمان ناب انقلاب در جهان بسیار هراسان هستند و تلاش می کنند و این مسأله دنیای غرب را با یک چالش جدی مواجه کرده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که علیرغم گسترش روز افزون شعاع تأثیرگذاری انقلاب اسلامی بر جوامع مختلف برخی ها همچنان بر طبل تعامل با غرب می کوبند، تصریح کرد: این تلاش ها در حالی است که امام راحل و مقام معظم رهبری همواره تأکید داشتند دشمنان ما به دنبال نابودی ما هستند و هیچ گاه به دنبال تعامل با ما نیستند.
 
حجت الاسلام قائمی بر ضرورت فهم دقیق از این دستاورد عظیم انقلاب اسلامی تأکید کرد و افزود: با فهم دقیق دستاوردهای انقلاب اسلامی می توانیم در ترویج و گسترش آن بسیار اثرگذار عمل کنیم./950/پ210/ب1
ارسال نظرات