۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۶۷۳۷۹۴
رییس اداره راهبردی واحدهای علمی حوزه خواهران:

طلاب خواهر به تأثیرگذاری خود در جامعه ایمان داشته باشند

طلاب خواهر به تأثیرگذاری خود در جامعه ایمان داشته باشند
طباطبایی گفت: زنان جامعه ما و از جمله طلاب خواهر در عرصه‌های مختلف جامعه اثر گذار و اثر گسترند اما شرط این تأثیر گذاری این است که به خود به این امر، ایمان داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، دکتر معصومه طباطبایی رییس اداره راهبردی واحدهای علمی حوزه خواهران در نشست علمی زن، انقلاب و حوزه علمیه خواهران که امروز در خبرگزاری رسا برگزار شد با اشاره نقش وی‍ژه زنان در عرصه های مختلف گفت: زنان نیمی از جامعه را تشکیل می دهند از این رو می توانند نقش مهمی در تحولات جامعه داشته باشند و ما شاهد حضور زنان در تمام عرصه ها از صدر اسلام تاکنون هستیم.

رییس اداره راهبردی واحدهای علمی حوزه خواهران اظهار داشت: امام خمینی(ره) زنان را به عنوان کسانی که در سعادت و شقاوت جامعه نقش دارند معرفی می کرد و به آن ها ارزش داد و این در مقابل نگاه حکومت پهلوی است که معتقد بود که زن باید فریبا باشد.

وی افزود: زنان جامعه ما و از جمله طلاب خواهر در عرصه‌های مختلف جامعه اثر گذار و اثر گسترند اما شرط این تأثیر گذاری این است که خود به آن ایمان داشته باشند و در جامعه ای که روز به روز در حال پیشرفت است از قافله عقب نمانند.

طباطبایی بیان داشت: رژیم پهلوی بدون توجه به جایگاه زن و بدون اینکه مقدمات حضور او در جامعه فراهم باشد زن را در بطن مسائل اقتصادی وارد کرد و این ورود بی حساب و کتاب، هم زن و هم جامعه را دچار آسیب کرد.

وی به وضعیت و شرایط حوزه علمیه خواهران اشاره کرد و افزود: نباید حوزه خواهران را با حوزه برادران مقایسه کرد و باید آن را در شرایط خودش دید و نیاز است با پرهیز از شتابزدگی مقدمات حضور اثرگذار زنان را در جامعه فراهم کنیم و این نیاز به نگاه فرایندی است.

رییس اداره راهبردی واحدهای علمی حوزه خواهران اظهار داشت: جایگاه زن در جامعه ما پس از انقلاب ارتقاء زیادی یافته است اما با این حال با جایگاه مطلوب فاصله زیادی داریم.

طباطبایی گفت: زنان و به خصوص طلاب خواهر باید به جایگاه والای خود باور داشته باشند و در کنار این موضوع اقتضائاتی که یک زن مسلمان باید داشته باشد نیز توجه ویژه داشته باشند.

وی افزود: حوزه خواهران وقتی می تواند کنشگری مناسبی در مسائل سیاسی و دیگر مسائل جامعه داشته باشد و موفق عمل کند که از جامعه عقب نماند و از امکانات روز در جهت اهداف خود بهره ببرد./1399/پ202/ف

ارسال نظرات