۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۶۷۰۰۳۲
حجت الاسلام والمسلمین محبی مطرح کرد؛

بودجه؛ بهانه ای برای ضربه به حوزه

بودجه؛ بهانه ای برای ضربه به حوزه
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مسؤولان حوزه های علمیه باید در خصوص بودجه به روشنگری بپردازند و اجازه ندهند برخی با دروغ پراکنی اهداف خود را دنبال کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علی محبی اشنی عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به هجمه هرساله علیه بودجه حوزه های علمیه، گفت: به نظر می رسد مسؤولان حوزه های علمیه باید در این خصوص به روشنگری بپردازند و اجازه ندهند برخی با دروغ پراکنی اهداف خود را دنبال کنند.

وی اظهار داشت: هدف از بزرگنمایی بودجه حوزه این است که به حوزه ضربه بزنند و این در حالی است که از گذشته تاکنون طلاب و علمای دین در پایین ترین سطح معیشتی قرار دارند مگر افراد انگشت شمار که شاید در وضعیت مطلوب رفاهی هستند اما در عرصه واقعی اکثریت چنین شرایطی را ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین محبی بیان داشت: علما و مراجع باید به تبیین وضعیت حوزه ها در سطح بودجه و شرایط معیشتی طلاب بپردازند تا حقیقت برهمگان روشن شود.     

وی گفت: نقش فرهنگ و کار فرهنگی در اوایل پیروزی انقلاب و 8 سال دفاع مقدس و حتی در مقابله با داعش به طور کامل مشهود است و این بعد معنوی و روحانی بود که آن پیروزی ها را رقم زد و این نکته را باید پذیرفت که کار فرهنگی مستلزم هزینه است؛ بنابراین بی توجهی به فرهنگ و عدم تخصیص بودجه نتایج مخربی را به همراه خواهد داشت./1399/ت302/ب1

ارسال نظرات