۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۶۶۷۸۱۹
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد:

دیپلماسی مبتنی بر قدرت از منافع ملت حراست می کند

دیپلماسی مبتنی بر قدرت از منافع ملت حراست می کند
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دنیای استکبار جز زبان قدرت را نمی داند، گفت: دیپلماسی مبتنی بر قدرت می تواند منافع ملت ها را حراست کند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» با تبریک میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) بر لزوم توجه و الگوپذیری از سیره نبی مکرم اسلام(ص) تأکید کرد و گفت: شخصیت ایشان از جوانب مختلف مدیریتی برای ما یک الگوی بسیار برجسته محسوب می شود.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) نگاه ویژه ای به تعالی جوامع بشری داشتند، اظهار داشت: مهم ترین اصل در نظام سیاسی اسلام نگاه ویژه به امام و امت است؛ در اندیشه سیاسی اسلام شخصیتی شایسته امامت و رهبری است که در قله رفیع علم، انگیزه و اراده خدمت به مردم و فراهم آوردن سعادت دنیوی و اخروی برای آنها باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به اینکه مدیران و مسؤولان در نظام اسلامی باید در زمینه عدالت و تبعیت از ولایت سرآمد باشند، عنوان کرد: قرار گرفتن انسان صالح در جایگاه رهبری و پیوند امت با ایشان است؛ اساس و بنیان اقتدار نظام اسلامی مرهون این دو اصل است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دفاع مقدس محصول پیوند و ارتباط ناگسستنی امام و امت است، خاطرنشان کرد: امروز ما با تکیه بر دو اصل و رکن امام و امت در برابر استکبار جهانی ایستادگی می کنیم و پیروزی های بزرگی را به دست آورده ایم.

وی با اشاره به اینکه ما باید با الهام از سیره نبی مکرم اسلام(ص) سخت، پر تلاش و بی اعتنا به تهدیدها باشیم، مطرح کرد: قدرت بر آمده از علم، تولید داخلی، تکیه بر توان داخلی و عدم نگاه به خارج و مدیریت مبتنی بر دانایی ما را به این نقطه می رساند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه یکی از مهم ترین ارکان سیره پیامبر اسلام(ص) سلوک مبتنی بر دانش و علم است، خاطرنشان کرد: به هر میزان قدم ها مبتنی بر دانش، علم و معرفت و بصیرت باشد نسبت به مدرسه و مکتب پیامبر اکرم(ص) انطباق بیشتری دارد.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه یکی از راهبردهای اساسی سیره پیامبر اکرم(ص) وحدت و انسجام اسلامی است، عنوان کرد: دشمنان بشریت در مسیر خلق اختلاف گام برمی دارند و ما باید درصدد تحقق انسجام اسلامی و تحکیم وحدت میان آحاد مختلف جوامع اسلامی باشیم.

وی با بیان اینکه از مهم ترین نیازهای فطری اجرای عدالت در جامعه است، افزود: اگر در نظام اسلامی به عدالت توجه ویژه ای شود و مفاسد مورد برخورد قرار گیرد سطح وحدت ملی نیز ارتقا خواهد یافت، از این رو همه انبیای الهی منادی عدالت و قسط بوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد انتخابات آمریکا را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: مشاهده می کنیم که دموکراسی که غرب منادی آن است و انتقال مسالمت آمیز قدرت که خود را مدعی آن می دانند، امروز در برابر نگاه جهانی به مسأله ای پر تنش و آسیب زا در آمریکا تبدیل شده است؛ در زیر نقاب ظاهری آمریکا و غرب چهره زشتی نهفته شده و اصول اخلاقی شان نیز فرو ریخته است و باید دانست آینده متعلق به نظام های برآمده از ارزش های والای اخلاقی و انسانی و مبتنی بر آموزه های وحیانی است.

وی با بیان اینکه اگر اصول مکتب وحیانی نبی مکرم اسلام(ص) اساس نظامات جهان قرار گیرد شاهد تحول در جوامع بشری خواهیم بود، گفت: دولت آینده آمریکا باید از چهار دهه ایستادگی و مقاومت ملت ایران درس بیاموزند و نقشه راهشان را نیز باید تغییر دهند و بدانند در این منطقه در آینده جایی برای مزدورانی به نام رژیم صهیونیستی و حاکمان مزدور و وابسته به بیگانه وجود ندارد؛ آینده از آن ملت های مقاوم منطقه بوده و آن ها نیز باید به منافع و خواسته این ملت ها احترام بگذارند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به اینکه ایستادگی در مقابل زیاده خواهی ها تنها راه پیروزی است، یادآور شد: دنیای استکبار جز زبان قدرت را نمی داند؛ دیپلماسی مبتنی بر قدرت می تواند منافع ملت ها را حراست کند./841/پ201/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
نظام سیاسی و قضایی نیاز به مراقبت و نظارت دارد؛ از این‌رو حوزه‌های علمیه باید در جایگاه نظارتی و مطالبه‌گری در نظام اسلامی به ایفای نقش بپردازند.
0
0