۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۶۶۷۷۲۳
امام جمعه دورود:

مقابله با کرونا نیازمند فرهنگ سازی در جامعه است

مقابله با کرونا نیازمند فرهنگ سازی در جامعه است
لرستان - حجت الاسلام حسینی نوری، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی را از راه های مهم مقابله با کرونا خواند و گفت: در این زمینه روحانیت رسالت خطیری بر دوش دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی نوری، ظهر امروز د نشست ماهانه با ائمه جماعت و روحانیون شهرستان دورود که در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، گفت: حضور روحانیت و گسترش فعالیت های تبلیغی روحانیت نیاز جامعه است.

امام جمعه دورود روحانیت را از مردم خواند و افزود: روحانیت باید نسبت به مسائل روز جامعه و نیازهای مردم آگاه باشد و در انجام فعالیت های تبلیغی این مهم را در اولویت قرار دهد.

وی به شرایط حاکم در جامعه به علت شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: آگاهی بخشی به مردم در مقابله با کرونا و اطلاع رسانی در این زمینه یکی از فعالیت های مهم روحانیت باشد.

حجت الاسلام حسینی نوری در راستای بررسی و رایزنی فرهنگی برخورد با ویروس کرونا اظهار داشت: نفوذ کلام و معنویت روحانیت در این زمینه مؤثر است.

وی با تأکید بر ضرورت تقویت فعالیت های تبلیغی و فرهنگی در فضای مجازی خاطرنشان کرد: باید تهدیدهای فضای مجازی را به فرصت تبدیل کرد.

امام جمعه دورود عنوان داشت: در سایه فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم باید فرهنگ سازی شود و حضور در تجمعات کاهش یابد، طرح فاصله فیزیکی و پروتکل های بهداشتی رعایت شوند.

وی بیان کرد: در سایه فرهنگ سازی در زمینه مقابله با ویروس کرونا باید باری از دوش مدافعان سلامت کم کرد و مردم را نسبت به نقش خود در جلوگیری از گسترش ویروس کرونا آگاه ساخت./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات