۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۶۶۶۳۳۶
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

وحدت کابوس دشمنان جهان اسلام است

وحدت کابوس دشمنان جهان اسلام است
کرمانشاه - ماموستا مرادی با اشاره به اینکه وحدت؛ کابوس دشمنان جهان اسلام است، گفت: تا زمانی که وحدت در جهان اسلام وجود نداشته باشد، غارت ثروت کشورهای مسلمان راحت است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با تسلیت سالروز شهادت امام رضا (ع) عنوان کرد: محبت اهل بیت علیهم السلام و خاندان رسول اکرم(ص) در دل مردم اهل سنت جاری و پرجاست و احترام ویژه ای برای این بزرگان قائل هستند.

ماموستا عبدالرحمن مرادی با تاکید بر اینکه محبت به اهل بیت (ع)، محبت به رسول اکرم (ص) است، بیان داشت: با وجود اینکه اهل بیت علیهم السلام ادامه دهنده راه رسول اکرم (ص) هستند، بازهم می بینیم که عده ای تندرو چه در قالب سنی و چه شیعه به دنبال تحریف این حقیقت هستند که این خود زمینه ساز تفرقه و دودستگی در بین مسلمین شده است.

این عالم اهل سنت با انتقاد از تندروهای موجود در جهان اسلام گفت: رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی در یکی از سخنرانی های خویش در آذرماه 95 می فرمایند «شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی دو لبه یک قیچی هستند» که این کلام رهبر انقلاب برای همه جهان اسلام می تواند روشنی بخش راه پیش رو باشد.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه بیان داشت: بنابراین هر یک دو مذهب باید در راستای نزدیکی و برادری بیشتر تلاش کنند نه اینکه راه تفرقه و دور شدن از همدیگر را پیش بگیرند که این خواسته اصلی دشمنان جهان اسلام است.

ماموستا مرادی با انتقاد شدید از برخی علمای جهان اسلام که با فتواهای سلیقه ای و مغرضانه خویش خشونت و تعدی را در بین مسلمین ترویج می دهند، افزود: همگی خوب به یاد داریم که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفری که به کردستان داشتند در بین مردم اهل سنت این استان عنوان کردند که توهین و اهانت به اعتقادات هر مذهبی شرعا حرام است که این کلام معظم له برای ما باید فصل الخطاب باشد.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با اشاره به اینکه وحدت؛ کابوس دشمنان جهان اسلام است، گفت: تا زمانی که وحدت در جهان اسلام وجود نداشته باشد، غارت ثروت کشورهای مسلمان راحت است، ولی زمانی که این تفرقه به وحدت برسد آن زمان دستان چپاول گر غربی ها در غارت ثروت های جهان اسلام کوتاه و بلکه شکسته می شود.

این عالم اهل سنت با تاکید بر اینکه اولین برنامه و تلاش رسول اکرم (ص) ایجاد وحدت و برادری در بین مسلمانان بود، افزود: کسانی که به دنبال ایجاد اختلاف بین برادران اهل سنت و اهل تشیع هستند به هیچ عنوان نمی توانند مسلمان باشند، بلکه آنان را باید پیاده نظام دشمنان دین اسلام دانست.

ماموستا مرادی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت نامناسبت کرونا در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه بیش از 8 ماه است که دنیا و کشور و به تبعه آن استان کرمانشاه درگیر ویروس کرونا شده و این خود عاملی برای تشدید فشارهای اقتصادی، روانی و... بر افراد جامعه شده است، لذا از مسؤولان و دولتمردان می خواهیم که اوضاع را به معنای واقعی مدیریت کنند و اجازه ندهند که این ویروس منحوس جامعه را به سمت پرتگاه بکشاند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل های اجتماعی و بهداشتی در بحث کرونا یک هنجاری اجتماعی است، گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی به نوعی حفظ حریم دیگران است و این مهم یعنی حفظ حریم دیگران در اسلام بسیار مورد اهمیت بوده، بنابراین کسانی که نسبت به هشدارهای بهداشتی در این زمینه سهل انگاری می کنند و به نوعی بی تفاوت هستند، در اصل به حقوق دیگران تجاوز می کنند./1400/ت210/ب1

ارسال نظرات