۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۶۶۶۳۱۷
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

اخلاق پیامبر اکرم؛ الگوی عملی بشریت

اخلاق پیامبر اکرم؛ الگوی عملی بشریت
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با اشاره به خلق عظیم پیامبر اکرم(ص)، گفت: پیامبر اکرم(ص) در قرآن مجید، به عنوان الگوی اخلاقی بشریت معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد عصر امروز در مراسم عزاداری رحلت پیامبراکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در مسجد مقدس جمکران گفت: خداوند متعال در قرآن مجید، اخلاق پیامبر اکرم(ص) را با عظمت فراوان یاد کرده و ایشان را در زمینه اخلاق، الگوی عملی بشریت قرار داده است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دنیا جایی برای ماندگاری انسان ها نیست، عنوان کرد: پیامبر اکرم (ص) در روزهای آخر عمر مبارک خود اصحاب را مخاطب قرار داد و فرمود: هیچ کسی در دنیا جاویدان باقی نمی ماند و حتی پیامبران نیز از دنیا می روند.

این کارشناس دینی با بیان اینکه آخرت، جایگاه همیشگی انسان هاست، اظهار داشت: انسان باید نگاه صحیحی نسبت به دنیا داشته باشد؛ در حقیقت دنیا محلی برای آماده کردن نیازمندی های روز رستاخیز است.

وی به پندهای پیامبر اکرم(ص) در لحظات پایانی حیات پاک خود به اصحابشان اشاره کرد و افزود: پیامبر اکرم(ص) در این لحظات از اصحاب خواستند که از عمر خود به خوبی استفاده کنند و کارها را با تانی و دقت انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با هشدار نسبت به مخالفت با اوامر خداوند متعال، گفت: گناه باعث سلب نعمت های الهی از انسان می شود و بی شک، کسی که با خداوند متعال مخالفت کند، شکست خواهد خورد.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: امام حسن(ع)و امام حسین(ع)در لحظاتی پایانی عمر شریف پیامبر اکرم(ص) روی سینه و آغوش ایشان قرار داشتند؛ اما چند دهه بعد از این ماجرا بدن امام حسن(ع) بعد از شهادت و بدن امام حسین(ع)، پس از شهادت تیرباران شد./1350/پ202/ق

ارسال نظرات