۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۶۶۳۷۶۶
امام جمعه موقت کرمانشاه:

علم بدون تهذیب و تقوا بی اثر و فاقد تاثیرگذاری است

علم بدون تهذیب و تقوا بی اثر و فاقد تاثیرگذاری است
کرمانشاه ـ امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: علمی که بدون تهذیب و تقوا باشد بی اثر و فاقد تاثیرگذاری است، طلاب باید در زمان تحصیل همواره پژوهش در کنار تهذیب را فراموش نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین محمد حجتی امروز در نشست بصیرتی با جمعی از طلاب جدیدالورود مدارس علمیه کرمانشاه که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار گردید، اظهار داشت: شما که مسیر طلبگی و سربازی امام زمان (عج) را انتخاب کردیده اید، بی شک باید پستی ها و بلندی های مقابل خود را به خوبی شناسایی کنید.

امام جمعه موقت کرمانشاه در ادامه سخنان خود تاکید کرد: امروز طلبه حکم همان رزمنده در جبهه های هشت سال دفاع مقدس را دارد، با این تفاوت که دشمن در آن زمان برای نیروهای اسلام قابل رویت و مشاهده بود، ولی اکنون شناسایی دشمن از خودی کار بسیار مشکلی است.

این عالم کرمانشاهی تاکید کرد: برای شناسایی بهتر و کامل تر دوست از بیگانه و دشمن از خودی طلاب باید در بحث بصیرت و دشمن شناسی به کمال برسند، زیرا تنها با این عنصر است که می توان در جبهه فرهنگی و اعتقادی که دشمن علیه داشته های دینی ما ایجاد کرده است، پیروز شویم.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کار طلاب و دانشجویان در نگاه اول تحصیل است، ولی به تدریج هم طلبه و هم دانشجو به تفاوت های درسی خود پی می برند. در دانشگاه ها بیشترین توجه بر روی مسایل علمی است ولی در حوزه های علمیه به جز نگاه علمی، به مسئله تهذیب و تقوا نیز به صورت خاص توجه می شود.

امام جمعه موقت کرمانشاه در ادامه بیان کرد: بی گمان علمی که بدون تهذیب و تقوا باشد بی اثر و فاقد تاثیرگذاری است، لذا شما طلاب باید در زمان تحصیل همواره پژوهش در کنار تهذیب را فراموش نکنید، زیرا این دو مکمل همدیگر هستند.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی گفت: البته این تفاوت هایی که بین دانشگاه و حوزه علمیه بیان گردید، به معنای اختلاف این دو مرکز و خدایی ناکرده جدایی آنان از همدیگر نیست، بلکه ما به بیان ویژگی های این دو اشاره کردیم، ویژگی هایی که باید تجمیع شوند و به یک عنصر واجد تبدیل گردند که ما بدان می گوییم «وحدت حوزه و دانشگاه».

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه طلاب در مسیر طلبگی نباید نسبت به انتقاد، بی احترامی و... عده ای مغرض و دین ستیز حساسیت نشان دهند، گفت: در هر دوره ای عده ای اسلام ستیز و دین ستیز هستند که معمولا به طلبه ها و حوزه های علمیه خرده می گیرند و به نوعی به دنبال دلسردی شما از ادامه مسیر علم و دانش هستند.

امام جمعه موقت کرمانشاه خاطرنشان کرد: بنابراین اجازه ندهید که کلام و سخنان این عده مغرض و دین ستیز شما را از راهی که افتخارش نصیب تان شده، پیشمان کند و همواره در مسیر طلبگی به خداوند متعال توکل کنید./1400//210/خ

ارسال نظرات