۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۶۶۲۹۲۷
حجت الاسلام جباری عنوان کرد؛

ضرورت بهره گیری از منبع عظیم فقه شیعی در رفع مشکلات جامعه بشری

ضرورت بهره گیری از منبع عظیم فقه شیعی در رفع مشکلات جامعه بشری
مازندران - امام جمعه بهشهر با اشاره به جایگاه رفیع فقه، علم و دانش در دین مبین اسلام، گفت: باید ار این منبع عظیم دینی در جهت رفع مشکلات جامعه بشری بیشتر بهره گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) این شهرستان با اشاره به اهمیت و جایگاه حوزه های علمیه در طول تاریخ گفت: حوزه پرچم دار نشر و گسترش معارف دین در جامعه بوده است.

وی با بیان این که حوزه و روحانیت همواره مرجعیت دینی جامعه را عهده دار بودند، افزود: دشمن همه توان خود را بکار گرفت تا این مرجعیت از حوزه و روحانیت با بصیرت و انقلابی سلب شود اما شکست خورده است.

امام جمعه بهشهر با تأکید براین که همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند حوزه باید انقلابی باشد تا نظام انقلابی بماند، خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان باید در عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری تلاش مضاعفی داشته باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان برای تضعیف جایگاه حوزه و روحانیت تلاش های بسیاری انجام دادند، افزود: اما این نهاد اصیل و انقلابی، همچنان با قدرت در مسیر دفاع از دین و ارزش های نظام گام بر می دارد.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که اداره جامعه اسلامی باید با عمل به توصیه های قرآنی و اسلامی باشد، خاطرنشان کرد: تقوا، عمل صالح و اجتناب از گناه، مسائل بسیار مهمی است که در اداره یک جامعه دینی باید به آن توجه ویژه شود.

وی با بیان این که رضا و اطاعت الهی با تقوا تحقق پیدا می کند، بیان داشت: اگر این نگاه در امور مورد توجه قرار گیرد می توان به تشکیل تمدن نوین اسلام و مدینه فاضله امیدوار بود.

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که انسان های متقی در دنیا کار آخرت می کنند و اهل قیام، بندگی، عبادت و تقوا هستند، ادامه داد: چنین انسان هایی در ميدان علم و عمل الگو بودند و مردان راه و میدان علم و عمل خود را ساختند و با خودساختگی دیگران را به هدایت های الهی راهنمایی کردند.

حجت الاسلام جباری، دین مبین اسلام را مصداق بارز حسنات برشمرد و با بیان این که متأسفانه امروز دنیا در بحران فرو رفته است، افزود: تنها راه برون رفت جامعه بشری از بحران های فعلی تاکید بر حسنات، خیرات و توجه به ارزش های دینی است.

مسؤول مدرسه علمیه امام جعفرصادق(ع) بهشهر با بیان این که هر انسان مسلمانی باید در راستای تحقق اهداف اسلام ناب گام بر دارد، بیان داشت: حوزه های علمیه در طول تاریخ همواره در این مسیر مهم پیش قراول بوده اند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان اهمیت و جایگاه فقه، علم و دانش در دین مبین اسلام، بیان داشت: باید ار این منبع عظیم دینی در جهت رفع مشکلات جامعه بشری بیشتر بهره گرفته شود.

وی، حوزه های علمیه را مهد پرورش دین شناسان و دین باوران دانست و خاطرنشان کرد: همه نگاه ها امروز به حوزه های علمیه است، به همین دلیل باید همواره در جهت اصلاح خود گام برداریم تا جامعه در مسیر رشد و تعالی حرکت کند./950//210/خ

ارسال نظرات