۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۶۶۲۶۲۰
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

نقش محوری اساتید در رفع بحران هویت طلاب

نقش محوری اساتید در رفع بحران هویت طلاب
حجت الاسلام هاشمی شاهرودی با بیان اینکه اساتید حوزه علمیه در حل مشکل هویت طلاب نقش محوری دارند، گفت: حل مشکل بحران هویت طلاب نیازمند هماهنگی سه رکن مدیریت کلان، اساتید و طلاب است.

حجت الاسلام حسین هاشمی شاهرودی استاد سطح عالی حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، بحران هویت، تحیر و سرگردانی طلاب بعد از چند سال تحصیل در حوزه علمیه را یکی از مشکلات امروز حوزه علمیه دانست و گفت: حل مشکل بحران هویت طلاب نیازمند هماهنگی سه رکن مدیریت کلان، اساتید و طلاب است.

حجت الاسلام هاشمی شاهرودی با بیان اینکه اساتید حوزه علمیه در حل مشکل هویت طلاب نقش محوری دارند، عنوان کرد: شورای مدیریت حوزه باید اساتید را همانند دانشگاه براساس تجربه و سابقه تدریس سطح بندی کند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه با تاکید بر اهمیت احیای نقش اساتید در حوزه علمیه، اظهار داشت: روابط میان استاد و شاگرد باید فراتر از رویه معمول در دانشگاه ها باشد و علاوه بر کلاس درس، اساتید در خارج کلاس نیز ارتباط علمی و تربیتی خود را با طلاب حفظ کنند.

وی با انتقاد از برخی اظهار نظرها نسبت به بی فایده بودن برخی از مباحث فقهی و اصولی، ابراز کرد: اگر اساتید حوزه مباحث علمی موجود در کتاب های درسی را با مسائل مستحدثه تطبیق دهند، در تقویت انگیزه علمی طلاب بسیار موثر خواهد بود.

حجت الاسلام هاشمی شاهرودی تأثیر منفی وضعیت سخت معیشتی در بی انگیزگی علمی طلاب را یادآور شد و گفت: مشکلات مالی در طول سالیان اخیر سبب ناامیدی برخی از طلاب فاضل از مسیر دانش پژوهشی شده است؛ البته بسیاری از آنها نیز با تحمل مشکلات فراوان همچنان هویت خود را حفظ کرده اند./1350/ت302/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
حسین
Iran, Islamic Republic of
۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
درود بر استاد بزرگوار
حرفشون در رابطه با مسائل مستحدثه کاملا درسته ای کاش در حوزه به این عنوان هر چه بیشتر پرداخته بشه حتی جا داره که به عنوان یه مبحث مستقل بحث بشه
0
0