۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۶۶۱۶۹۶
استاد حوزه علمیه:

آشنایی با مکتب امام حسین زمینه ساز بصیرت دینی و سیاسی است

آشنایی با مکتب امام حسین زمینه ساز بصیرت دینی و سیاسی است
کرمانشاه - استاد حوزه علمیه گفت: هرکسی که به خوبی با مکتب امام حسین (ع) آشنا شد و آن را در زندگی خود عملی کرد، به بصیرت دینی و سیاسی در مقابل دشمنان دین خدا خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام مصطفی ملکی امروز در دیدار با جمعی از طلاب و بسیجیان کرمانشاه ضمن تسلیت ایام محرم حسینی گفت: دهه اول محرم به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است زیرا پایه و اساس نهضت عاشورای حسینی احیای سنت امر به معروف و نهی از منکر بود.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه بیان داشت: امام حسین (ع) در جواب کسانی که از ایشان علت این قیام و حرکت را می پرسیدند، جواب می دادند که در دین جدم؛ رسول اکرم انحراف پدیدار شده است و بنده مامور به احیای دوباره دین خدا هستم.

این کارشناس مسایل قرآنی ادامه داد: امام حسین (ع) با بصیرت و بینش خاصی که داشتند، اوضاع آن زمانه جهان اسلام را به خوبی درک کردند و برای اینکه اجازه ندهند که اسلام برای همیشه محو شود دست به یک قیام در راه خدا و دینش زد.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه در زمان امام حسین (ع) شعائر دینی به تدریج رنگ خود را باخته بودند، بیان داشت: امام حسین (ع) در انجام ماموریت الهی خویش مکاتباتی با یاران و اصحاب خود داشت و هدف اصلی از این قیام را به صورت کامل و جامع بیان کرد.

حجت الاسلام ملکی تصریح کرد: در جواب به درخواست امام حسین برای قیام علیه ظلم، آن دست از مسلمانانی که هنوز اعتقادات راسخ خود را داشتند با این امام همام همراه شدند و دیگر مسلمانان که زرق و برق زندگی و سفره معاویه و یزد آنها را دنیا پرست کرده بود به فرزند رسول خدا پشت کردند.

این پژوهشگر حوزوی در ادامه سخنان خود گفت: در صحرای کربلا همه عالم دیدند که عده ای قلیل از مسلمین واقعی در برابر لشگریان بی شمار و البته فریب خورده عمربن سعد قرار گرفتند تا با فدای جان خویش دین اسلام و سنت رسول الله را احیا کنند.

حجت الاسلام ملکی تاکید کرد: امروز نیز به مانند عصر امام حسین (ع) دین اسلام به ویژه انقلاب اسلامی به شدت مورد هجمه دشمنان قرار گرفته است، لذا همه به عنوان یک مسلمان وظیفه داریم که در برابر این هجمه ها ایستادگی کنیم.

این استاد حوزه علمیه بیان کرد: انقلاب اسلامی در سالهای اخیر تحت شدیدترین فشارهای رسانه ای و تبلیغاتی دشمنان قرار گرفته است ولی به یمن وجود رهبر حکیم و فرزانه انقلاب، تاکنون هرآنچه که دشمن انجام داده به در بسته خورده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از کم رنگ شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: یکی از نشانه های دین اسلام، جاری بودن سنت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است؛ ولی باید اعتراف کرد که بسیاری از ما نسبت به این واجب دینی بی تفاوت شده ایم که این خود می تواند زمینه ساز ناهنجاری های بسیاری در سطح جامعه شود.

حجت الاسلام ملکی عنوان داشت: کم رنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه می تواند یک فرصت استثنایی برای دشمنان و القا باورهای خرافی و تحریف دین باشد.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود گفت: به طور مثال رسانه های غربی اخبار را به صورتی ماهرانه تغییر می دهند و در برخی موارد به عینه دیده می شود که مفاهیم و شعائر دینی توسط دین ستیزان نیز دستخوش تحریف می شود که این زنگ خطری برای همه فعالان فرهنگی و دینی است.

وی عنوان کرد: از این رو بی علت نیست که همواره علما دین و مراجع عظام نسبت به تبیین و آشنایی جامعه اسلامی با اهداف و فلسفه نهضت عاشورا تاکید دارند.

حجت الاسلام ملکی گفت: بی شک هرکسی که به خوبی با مکتب امام حسین (ع) آشنا شد و آن را در زندگی خود علمی کرد، به بصیرت دینی و سیاسی در مقابل دشمنان دین خدا خواهد رسید./1400/پ310/ب1

ارسال نظرات