۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۸
کد خبر: ۶۶۱۶۵۵
استاد حوزه علمیه:

خروجی مجالس عزاداری شور و شعور حسینی باشد

خروجی مجالس عزاداری شور و شعور حسینی باشد
کرمانشاه ـ حجت الاسلام محمدی گفت: مجلسی که به نام امام حسین (ع) برپا می شود باید خروجی آن شور و شعور حسینی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام مسعود محمدی شامگاه دوشنبه در جمع تعدادی از طلاب و روحانیون کرمانشاه ضمن تسلیت ایام محرم، بیان داشت: به فرموده امام راحل "این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است" و واقعا هم اینگونه است.

این استاد حوزوی ادامه داد: در محرم که واقعه عظیم و تاریخی عاشورا به وقوع پیوست دوباره اسلام جانی دوباره گرفت و از دست تحریفان کنندگان و درباریان نجات یافت و دوباره به میان امت رسول الله برگشت.

حجت الاسلام محمدی بیان کرد: محرم با وجود اینکه در آن شاهد شهادت فرزند رسول خدا و بسیاری از اهل بیت علیهم السلام و دیگر یاران امام حسین (ع) بودیم؛ ولی برای بقای اسلام برکات فراوانی به دنبال خویش داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم شناخت بیشتر جامعه از فلسفه قیام امام حسین (ع) علیه یزیدیان، گفت: محبان اهل بیت علیهم السلام قبل از هر چیزی باید به دنبال کشف فلسفه وجودی این قیام بزرگ در تاریخ اسلام باشند، زیرا تا زمانی که بسترهای ایجاد این قیام برای مخاطب هویدا نگردد، حضور در مجالس حسینی برای ما بار معنوی خاصی به دنبال نخواهد داشت.

حجت الاسلام محمدی تاکید کرد: بنابراین از خطبا و مبلغین می خواهیم که تمام همت خود را در تبیین مکتب امام حسین (ع) و روح آزادمردی این امام همام به کار ببرند تا تصویری واقعی از اباعبدالله الحسین در روح و روان جوان مسلمان نقش ببندد.

این استاد حوزوی گفت: مجلسی که به نام امام حسین (ع) برپا می شود باید خروجی آن شور و شعور حسینی باشد، در آن مجلس باید عزادار و محب اهل بیت علیهم السلام با علم از نهضت عاشورا جلسه را ترک کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: از عزاداران فهیم، مومن و ولایتمدار می خواهیم که در این شب ها در بحث رعایت پروتکل های اجتماعی و بهداشتی نهایت دقت را داشته باشند تا ان شاء الله شاهد شیوع بیماری کرونا در جامعه نباشیم، زیرا اگر دوباره این بیماری اوج بگیرد بی شک به دست رسانه های دشمن بهانه ای بزرگ برای تخریب شعائر دینی داده ایم.

حجت الاسلام محمدی گفت: در این شب های بزرگ که یاران امام حسین (ع) در دشت کربلا در محاصره سپاهیان عمربن سعد بودند و فرزندان و کودکان کاروان و خیمه گاه اباعبدالله الحسین (ع) در تشنگی بودند بهترین کار تمسک به ادعیه و قرآن می باشد.

این استاد حوزوی در پایان سخنان خود ابراز کرد: امام حسین (ع) نمونه بارز یک آزادمرد در تاریخ بشریت بوده و هست، لذا حرکت در مسیر مسلک امام حسین علیه السلام برای همه ما سعادت دنیا و آخرت را به دنبال خواهد داشت./1400/پ210/ب1

ارسال نظرات