۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۶۵۴۸۲۳
امام‌جمعه اهل سنت راز و جرگلان:

آمریکا هیچ ارزشی برای حقوق انسانها قائل نیست

آمریکا هیچ ارزشی برای حقوق انسانها قائل نیست
امام‌جمعه اهل سنت راز و جرگلان با اشاره به جنایات اخیر آمریکا گفت: آمریکا با تمام ادعاهایی که راجع به حقوق بشر دارد هیچ ارزشی برای آن قائل نیست.

آخوند آنا محمد پروانه، امام‌جمعه اهل سنت راز و جرگلان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  با اشاره به کشته شدن جورج فلوید و اقدامات سرکوبگرانه گارد امنیتی این کشور، اظهار داشت: این اقدامات آمریکا نشان‌دهنده نقض آشکار حقوق بشر است.

وی افزود: در کشوری که دم از حقوق بشر و آزادی بیان و عقیده می‌زند شاهد اقدامات نژادپرستانه و سرکوب و قتل‌عام مردم بی‌گناه هستیم که خود نشان‌دهنده تأیید نژادپرستی در این کشور است.

آخوند پروانه اضافه کرد: این درگیری‌ها و سرکوب انسان‌های بی‌گناه و صحنه‌های دل‌خراش و دردناک بسیاری در رسانه‌ها روح خبیث و جنایتکار این کشور و رئیس‌جمهور حراف آن را آشکار می‌کند.

وی ادامه داد: اقدامات وحشیانه آمریکا بیانگر این است که تروریست واقعی آمریکا و اسرائیل و دیگر هم‌پیمانانشان هستند که هیچ ارزشی برای حقوق مسلم و انسانی مردم قائل نبوده و دست به چنین جنایت‌های ضد بشری می‌زنند.

آخوند پروانه با محکوم کردن اقدامات نژادپرستانه در آمریکا، تصریح کرد: قلب ملت‌های آزاده جهان با دیدن این صحنه‌های خشونت‌بار به درد می‌آید و در مقابل این سرکوب و خشونت ساکت نخواهند نشست.

وی با اشاره به کشتار و ترور مسلمانان جهان توسط آمریکا، خاطرنشان کرد: جنایت‌ها و کشتارهایی که ترامپ و دیگر دولت‌های آمریکا و مزدورانشان در کشورهای اسلامی به راه انداخته بودند، امروز دامن‌گیر خودشان شده است.

آخوند پروانه افزود: اینکه امروز ما مشاهده می‌کنیم چگونه پرچم آمریکا در نزدیکی کاخ سفید به آتش کشیده می‌شود به خاطر ریختن خون انسان‌های بی‌گناه بسیاری توسط آن جنایتکاران است که یقه آن‌ها را گرفته است؛ چراکه خون جاری می‌شود و حق خود را می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دموکراسی ‌واقعی فقط در ایران اسلامی برقرار است، اضافه کرد: آزادی و دموکراسی واقعی فقط در ایران اسلامی وجود دارد؛ چراکه ملت آن باوجود مذاهب و قومیت‌های مختلف از حقوق یکسان برخوردار است.

امام‌جمعه اهل سنت راز و جرگلان در انتها گفت: امیدواریم هر چه زودتر بساط ظلم و جور کشورهای استکباری با لطف خداوند متعال و توسط مردمان خودشان برچیده شود تا با گسترش و اجرای بیش‌ازپیش قوانین اسلامی ملت‌های جهان طعم آزادی و برابری را بچشند./9314/ت310/ق

هادی رحیمی
ارسال نظرات