۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۶۵۲۷۶۳
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

توجه و خدمت به یتیمان وصیت امام علی است

توجه و خدمت به یتیمان وصیت امام علی است
حجت الاسلام والمسلمین رستمی گفت: زمانی که امام علی (ع) می خواهند از دنیا بروند به حسنین و آیندگان وصیت می کنند مراقب حق یتیمان باشید و اجازه ندهید فراموش شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، سحرگاه امروز در مراسم احیای شب 21 ماه مبارک رمضان که در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: امیرمومنان علی(ع) بسیار مظلوم بودند.

وی افزود: یکی از نشانه های مظلومیت این امام همام نشناختن حق ایشان بود حتی کسانی که نسبت به حق حضرت آگاه بودند دست به انکار حقیقت زدند و حق ایشان را غصب کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی با بیان اینکه امیرمومنان علی(ع) در نهایت مهربانی و دلسوزی به یتیمان و مستمندان خدمت می کردند، اظهار داشت: زمانی که حضرت می خواهند از دنیا بروند به حسنین و آیندگان وصیت می کنند مراقب حق یتیمان باشید و اجازه ندهید فراموش شوند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: همچنین فرمودند: با قاتل من به عدالت رفتار کنید مبادا در حق او ظلم شود.

وی افزود: امیرمومنان علی(ع) حتی نسبت به حال قاتل خویش که از اشقیای عالم بود و با شمشیر زهر خورانده شده فرق حضرت را شکافت و به تعبیری ستون های هدایت را ویران کرد، نگران بود و به امام حسن(ع) فرمودند مبادا او گرسنه بماند.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی با تاکید بر اینکه برای غفران و بخشش گناهان شب قدر باید به امیرمومنان علی(ع) متوسل شد، عنوان کرد: هرگز فقیر و نیازمندی به درب خانه امیرمومنان علی(ع) نیامد که دست خالی برگردد؛ اهل بیت(ع) خاندان کرم و بهترین واسطه برای طلب بخشش گناهان به شمار می روند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان حدیثی از امام حسن مجتبی(ع)، گفت: حضرت فرمودند: کریم کسی است که قبل از درخواست عطا می کند؛ شب قدر از خاندان عصمت و طهارت(ع) بهترین سرنوشت و عاقبت را باید درخواست کنیم./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات