۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۶۵۱۰۴۵
حجت الاسلام والمسلمین حاجتی:

دعا‌های ماه رمضان فرصتی استثنایی برای خروج از تاریکی‌ها است

دعا‌های ماه رمضان فرصتی استثنایی برای خروج از تاریکی‌ها است
استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه بی نیازی از غیر خدا در خواندن دعا‌های وارده ماه رمضان حاصل می‌شود، گفت: دعا‌های ماه رمضان فرصتی استثنایی برای خروج از تاریکی‌ها است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، استاد عالی حوزه علمیه اهواز، امروز در سلسله مباحث «مسیر یار» با اشاره به اینکه برای کسب توفیقات روزافزون از خداوند باید طلب اشک کرد، عنوان داشت: اشک برای گریه بر فرصت‌های از دست رفته، نقصان در عملکرد و کاستی‌ها است، گریه سبب کسب روح و معنویت و گره گشودن از مشکلات می‌شود و در این میان گریه بر مصائب ائمه اطهار توفیقی است که نصیب هر کسی نمی‌شود.

استاد عالی حوزه علمیه اهواز با اشاره به اینکه نباید کار خیر را به تأخیر انداخت، اظهار داشت: تسویف یکی از راه‌های تسلط شیطان بر بنده است و در این باره امام سجاد (ع) می‌فرماید که شکایت از نفس خود برای جبران کاستی‌ها و فریفته شدن را باید پیش خداوند عرضه داشت.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه روایات، سخنان بزرگان دین و ادعیه وارده در رابطه با ماه رمضان یک نقشه گنج هستند، خاطرنشان کرد: بهره مندی از گنجینه ماه رمضان، بی نیازی غیر از خدا را حادث است، غنی سازی در دعا‌های وارده ماه رمضان حاصل می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با بیان اینکه دعا‌های ماه رمضان فرصتی استثنایی برای خروج از تاریکی‌ها است، ادامه داد: دشمن متوجه نشده که قدرت جمهوری اسلامی در سلاح هسته‌ای نیست بلکه در انسان‌هایی است که خود غنی شدند.

وی با بیان اینکه دعا‌ها در ماه رمضان پذیرفته شدنی است، بیان داشت: با نیت‌های صادق و پاک و قلب‌های طاهر، خداوند را در ماه رمضان صدا بزنیم، قلب را از کبر، ریا و تکبر و خودخواهی پاک کنیم که در آن صورت دعا مستجاب می‌شود./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات