۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۶۴۸۲۳۱
حجت الاسلام مهدوی سیرت خبر داد؛

تشکیل گروه جهادی طلاب مدرسه علمیه ائمه اطهار جویبار برای مقابله با کرونا

تشکیل گروه جهادی طلاب مدرسه علمیه ائمه اطهار جویبار برای مقابله با کرونا
مدیر مدرسه علمیه ائمه اطهار (ع) جویبار از تشکیل گروه جهادی طلاب این مدرسه علمیه با هدف مقابله با ویروس کرونا در سطح این شهرستان خبر داد.
حجت الاسلام مرتضی مهدوی سیرت، مدیر مدرسه علمیه ائمه اطهار (ع) جویبار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از تشکیل گروه جهادی طلاب با هدف مقابله با ویروس کرونا در سطح این شهرستان خبر داد.
 
وی با بیان این که پانزده نفر از طلاب این مدرسه علمیه در قالب یک گروه جهادی در حال خدمات رسانی به مردم و مراکز درمانی و بیمارستانی شهرستان هستند، افزود: در ایامی که کلاس درس به دلیل شیوع بیماری کرونا غیر حضوری است، طلاب از این فرصت به وجود آمده در جهت ارائه خدمات به مردم استفاده می‌کنند.
 
حجت الاسلام مهدوی سیرت، ضد عفونی خیابان‌ها و مراکز عمومی پرتردد، تولید و توزیع ماسک در بین مردم و خانواده‌های محروم و همچنین توزیع مواد شوینده و ضدعفونی کننده در منازل از جمله مهم‌ترین خدمات این گروه جهادی عنوان کرد.
 
وی با بیان این که حضور پررنگ طلاب و روحانیان در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا در این روز‌ها مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است، بیان داشت: این حضور ضمن کاهش آلام مردم که ناشی از بیماری کرونا در جامعه ایجاد شده موجب قوت قلب مردم در این شرایط شده است.
 
مدیر مدرسه علمیه ائمه اطهار (ع) جویبار با اشاره به این که روحانیت از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور همراه با سایر اقشار جامعه به مقابله با این بیماری پرداخت، تصریح کرد: تلاش این روز‌های روحانیت به طور حتم موجب پیوند عمیق‌تر میان مردم و روحانیت خواهد شد.
 
حجت الاسلام مهدوی سیرت با بیان این که روحانیت در عمل ثابت کرد که در میدان‌های سخت همراه مردم خواهد ماند، خاطرنشان کرد: در حالی که دشمنان انقلاب از ابتدای شیوع بیماری کرونا در جهت تضعیف چهره روحانیت شبانه روزی تلاش کردند، اما حضور پررنگ و مؤثر طلاب جهادی و روحانیان در مقابله با این بیماری توطئه دشمن را خنثی و بر محبوبیت روحانیت افزوده است.
 
استاد حوزه علمیه با اشاره به این که در حال حاضر طلاب بسیاری در سطح استان مشغول خدمات رسانی به مردم و مسؤولان هستند، تصریح کرد: به طور حتم دشمن از این حضور اثرگذار روحانیت در عرصه خدمت گذاری به مردم عصبانی و تلاش می‌کند این تلاش‌ها را تضعیف کند.
 
وی با بیان این که طلاب و روحانیت همواره بر اساس مسؤولیت خطیری که بر عهده دارد گام‌های بلندی در جهت رشد علمی، اخلاقی، دینی و فرهنگی جامعه برداشته است، افزود: امروز این قشر اثرگذار جامعه در سنگر دیگری مشغول خدمت به جامعه اسلامی و مردم هستند./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۹
ورود جهادگرانه طلاب در حوادث طبیعی و مشکلات اجتماعی، سازمان و متولی مشخصی در بدنه مدیریت حوزه ندارد و نمونه‌ای از کار آتش به اختیار محسوب می‌شود. روحانیت دستور این حرکت را قرن‌هاست در منابع روایی دریافت کرده و برای دیگران نیز نقل کرده‌اند که «مَنْ أَصْبَحَ لاَ یَهْتَمُّ بِأُمُورِ اَلْمُسْلِمِینَ فَلَیْسَ مِنْهُمْ وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنَادِی یَا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ».
0
0