۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۶۳۸۲۱۶
با حضور مدیر کل اوقاف مازندران؛

ساختمان امامزاده سید علی عباس‌آباد افتتاح و به بهره برداری رسید

ساختمان امامزاده سید علی عباس‌آباد افتتاح و به بهره برداری رسید
ساختمان آستان مقدس امامزاده سیدعلی بن حمزه(ع) شهرستان عباس آباد با شش میلیارد ریال اعتبار و کمک‌های خیرین به بهره برداری رسید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، همزمان با چهارمین روز از دهه مبارک فجر ساختمان آستان مقدس آقاسیدعلی بن حمزه عباس آباد با حضور حجت الاسلام حیدری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، ائمه جمعه کلارآباد و عباس آباد و جمعی از مسؤولان شهری بهره برداری رسید.
 
حجت الاسلام حیدری در این آیین افتتاحیه ضمن قدردانی از مشارکت خیرین در اجرای پروژه‌های عمرانی بقاع متبرکه استان اظهار داشت: اکثر پروژ‌های عمرانی آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان با مشارکت خیرین و نزورات مردم اجرا می‌شود.
 
وی با بیان این که در حال حاضر 174 پروژه عمرانی در بقاع متبرکه مازندران در حال اجرا است، افزود: مردم مؤمن و متدین استان نقش بسیار پررنگی در توسعه، مرمت و بازسازی بقاع متبرکه و امامزادگان استان دارند.
 
مدیر کل اوقاف مازندران با اشاره به پیشگامی مردم استان در برنامه های دینی و معنوی، خاطرنشان کرد: تدین و دینداری مردم این دیار در طول تاریخ همواره زبانزد بوده است.
 
حجت الاسلام حیدری با اشاره به ارادت خاص مردم مازندران به ائمه اطهار(ع) و نوادگان آن بزرگواران، بیان داشت: سبق تشیع مردم این منطقه و تشکیل نخستین حکومت علوی در دیار طبرستان دلیل روشنی بر دینداری و تدین مردم این دیار دارد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود از وجود یک هزار ۳۶۱ امامزاده و بقعه متبرکه در مازندران خبر داد و افزود: مازندران در میزبانی از امامزادگان جزو استان‌های برتر کشور است و این امامزادگان سند افتخار و نگین دیار علویان هستند.
 
وی، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی را از جمله مهم ترین سیاست های سازمان اوقاف برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به هجمه ها و توطئه های فرهنگی دشمن علیه دین و معارف اسلامی، معنویت حاصل امامزادگان ظرفیت مناسبی برای مقابله با توطئه های فرهنگی دشمن است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که ساختمان آستان مقدس امامزاده سیدعلی بن حمزه (ع) عباس آباد طی یک سال و با شش میلیارد ریال اعتبار و کمک‌های خیرین به بهره برداری رسید، تصریح کرد: مساحت این بقعه متبرکه ۱۶۰ مترمربع و همراه با ضریح است./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات