۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۳۳۵۹۱

ایران مُلک سلیمانی‌ها

ایران مُلک سلیمانی‌ها
فرمانده محبوب و مقتدر سپاه قدس، پس از سال ها مجاهدت خستگي ناپذير در راه عزت و امنيت ايران اسلامي و نهضت مقاومت جهاني اسلام، سرانجام بامداد روز جمعه در حمله بالگردهاي آمريکايي در منطقه اي در نزديکي فرودگاه بغداد، به فيض شهادت رسيد.

به گزارش خبرگزاري رسا، فرمانده محبوب و مقتدر سپاه قدس، پس از سال ها مجاهدت خستگي ناپذير در راه عزت و امنيت ايران اسلامي و نهضت مقاومت جهاني اسلام، سرانجام بامداد روز جمعه در حمله بالگردهاي آمريکايي در منطقه اي در نزديکي فرودگاه بغداد، به فيض شهادت رسيد. ابومهدي المهندس، معاون حشدالشعبي عراق و چند نفر از رزمندگان ايراني و عراقي، سپهبد سليماني را همراهي مي کردند که همگي در پي اصابت راکت شليک شده از بالگرد آمريکايي، به شهادت رسيده اند.

زندگي نامه سردار شهيد قاسم سليماني

شهيد قاسم سليماني در سال ۱۳۳۵ در روستاي کوهستاني و دورافتاده قنات ملک در شهرستان رابر استان کرمان به دنيا آمد. وي در ۱۲ سالگي، پس از پايان تحصيلات دوره ابتدايي، زادگاه خود را ترک کرد و مشغول به کار بنايي در کرمان شد و چندي بعد نيز به عنوان پيمانکار در سازمان آب مشغول به کار شد و در همان سال‌ها نيز فعاليت‌هاي انقلابي خود را آغاز کرد.

وي که پس از پيروزي انقلاب، به عضويت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي درآمد، در ابتداي جنگ فرماندهي دو گردان از نيرو‌هاي کرماني را برعهده داشت تا اينکه با پيشنهاد سردار شهيد حسن باقري، تيپ جديدي از نيرو‌هاي کرمان را تشکيل داد که اندکي بعد در زمستان سال ۶۱ به لشکر ۴۱ ثارالله ارتقا يافت که شامل نيرو‌هايي از کرمان، سيستان و بلوچستان و هرمزگان مي‌شد. وي در طول دوران دفاع مقدس، با لشکر تحت امر خود در عمليات‌هاي زيادي از جمله والفجر ۸، کربلاي ۵ و تک شلمچه حضور مؤثر داشت.

لشکر ۴۱ ثارالله را بايد جزء لشکر‌هاي خط شکن سپاه در سال‌هاي دفاع مقدس ناميد که نيرو‌هاي آن نقش بسزايي در عمليات‌هاي بزرگ داشتند. اگر براي بسياري از همرزمان قاسم سليماني، جنگ در تابستان سال ۶۷ به پايان رسيد، ولي براي او آغاز دوران جديدي در ميادين نبرد بود. وي به واسطه حضور در مرز‌هاي شرقي و سابقه مبارزه با اشرار و باند‌هاي مواد مخدر در مرز‌هاي ايران و افغانستان، در سال ۱۳۷۶ از سوي حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، فرماندهي کل قوا از کرمان به تهران فراخوانده و مسئوليت نيروي قدس سپاه به او سپرده شد.

از جمله نقاط درخشان فرماندهي سردار سليماني بر نيروي قدس، تقويت حزب‌الله لبنان و گروه‌هاي مبارز فلسطيني بود که نمود عيني آن را در نبرد‌هاي متعددي ازجمله جنگ ۳۳روزه حزب‌الله لبنان و رژيم صهيونيستي و پيروزي مبارزان فلسطيني در جنگ ۲۲ روزه غزه عليه ارتش مجهز اسرائيل ديديم. در واقع قاسم سليماني توانسته بود استراتژي جمهوري اسلامي يعني کمک به گروه‌هاي مبارز عليه اسرائيل را به خوبي دنبال کرده و هر روز در اين مسير گام‌هاي بزرگي بردارد.

قاسم سليماني در سال ۱۳۸۹ با حکم حضرت آيت‌الله خامنه‌اي فرمانده معظم کل قوا با يک درجه ارتقا به درجه سرلشکري نائل آمد، اما هنوز هم در افکار عمومي همه او را «حاج قاسم» مي‌خوانند. اما اين پايان ماجرا نبود. با توطئه جديد غرب و پشتيباني مالي کشور‌هايي مانند عربستان سعودي، که به شکل‌گيري گروهک‌هاي تروريستي تکفيري اعم از داعش و جبهه‌النصره در منطقه انجاميد، قاسم سليماني مأموريتي تازه يافت و آن هم مقابله با اين تهديدات در دو کشور عراق و سوريه بود.

سليماني در عراق «حشد الشعبي» و در سوريه «بسيج مردمي» (قوات دفاع وطني) را شکل داد و با کمک آن‌ها و هدايت و مشاوره نيروي قدس سپاه، طي ۶ سال، بساط تروريست‌ها در اين دو کشور تقريبا جمع شد.

در واقع بايد اين طور گفت که او و نيروهايش که با درخواست رسمي دولت‌هاي سوريه و عراق، به اين دو کشور رفتند، مانع سقوط دمشق و بغداد شدند و هم او بود که با سفر به مسکو، نقش بسزايي در همراه کردن روسيه و پوتين براي ورود به ميدان نبرد سوريه داشت.

شايد يکي از اهداف اصلي دشمنان براي سقوط سوريه، قطع کردن ارتباط ايران و حزب‌الله لبنان بود، ولي با شکست داعش و نقش آفريني نيروي قدس در سوريه و عراق، يک حلقه مستحکم به نام حلقه مقاومت تشکيل شد که زنجيره ايران، عراق، سوريه، لبنان و فلسطين را به هم متصل کرد.

جاي ترديد نيست که اين موضوع خلاف خواست آمريکا و اسرائيل است، ولي با فرماندهي «قاسم سليماني» در عمق ميدان و تشکيل بسيج مردمي در سوريه و عراق اين موضوع به واقعيت بدل گشت و اتحادي از جنس پاسداران، فاطميون، زينبيون، حيدريون و… ايجاد کرد.

سردار قاسم سليماني؛ مشهورترين سردار دنيا

نقش بي‌بديل سردار سليماني در مديريت منطقه و مقابله با دشمنان، القابي، چون «شبح فرمانده»، «قدرتمندترين فرد خاورميانه» و «کابوس اسرائيل» را از سوي رسانه هاي دنيا براي او به دنبال داشته است. حضور مؤثر حاج قاسم در صحنه مبارزه با داعش و شکست اين توطئه صهيونيستي در منطقه باعث شد تا در اسفندماه ۱۳۹۷ نشان ذوالفقار به‌عنوان عالي‌ترين نشان نظامي ايران از سوي فرمانده معظم کل قوا به سردار سليماني اهدا شود.

سرانجام اين فرمانده خستگي‌ناپذير جبهه‌هاي حق عليه باطل سحرگاه ديروز در حمله بالگرد‌هاي آمريکايي به خودروي حامل وي در اطراف فرودگاه بغداد، شهد شيرين شهادت را سر کشيد و به ياران شهيدش پيوست./1360//101/خ

منبع: رسالت
ارسال نظرات