۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۶۳۱۲۵۶
حجت الاسلام والمسلمین حسینی آملی:

فلسفه و علوم عقلی به دنبال اثبات اصول دین است

فلسفه و علوم عقلی به دنبال اثبات اصول دین است
استاد فلسفه و عرفان حوزه با اشاره به این که فقه و اصول از دانش های لازم ولی در جهت اثبات فروع دین به کار می رود، گفت: اما فلسفه و علوم عقلی به دنبال اثبات اصول دین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست دوره ای اساتید مؤسسه علمی تربیتی آوای توحید در محل این مؤسسه واقع در مجتمع زمزم قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی آملی استاد علوم عقلی و درس خارج حوزه علمیه قم در این مراسم با بیان این که معارف شامل اصول و فروع دین می‌شود، گفت: مباحث فقه و اصول با این که خیلی مهم است و باید در فضای حوزه دنبال شود، در حد تبین فروع دین است.

وی تصریح کرد: تبیین مسائل معارفی و علوم عقلی توحیدی که مؤسسه آوای توحیدی در پی آن هست به منزله ترویج اصول دین است که از فقه و اصول از اهمیت بیشتری برخوردار است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این که عقاید بزرگان از علوم عقلی و فلسفه و عرفان در این مؤسسه دنبال می‌شود، گفت: این گونه مؤسسات نیازمند حمایت بیشتری از سوی مدیران و مراکز حوزوی هستند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حیدر ضیایی نوری از اساتید علوم عقلی و عرفان حوزه علمیه قم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: مؤسسه در کنار کار علمی بحمدلله از جهت معنوی و رشد اخلاقی نیز گام های خوبی برداشته است.

وی اضافه کرد: ما آرزو داریم این مؤسسه که به دنبال ترویج مکاتب حقه الهی است، در این گام برداشتن روز به روز هرچه بیشتر توفیق داشته باشد./1330/ج

ارسال نظرات