۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۶۲۱۷۵۱
همزمان با هفته دفاع مقدس؛

برنامه های صدا و سیمای خراسان رضوی به مناسبت هفته دفاع مقدس تشریح شد

برنامه های صدا و سیمای خراسان رضوی به مناسبت هفته دفاع مقدس تشریح شد
مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی از برنامه ریزی رسانه استانی در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: این مرکز با تولید برنامه های ویژه یاد و خاطره رزمندگان اسلام را گرامی می دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، محسن نصرپور، مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی  از برنامه ریزی رسانه استانی در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس، این مرکزبا تولید و پخش برنامه های مختلفی یاد وخاطره رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان اسلام در صیانت از آرمان های انقلاب اسلامی را گرامی خواهد داشت.

نصر پور از مستند 59-13ویژه هفته دفاع مقدس در 7 قسمت خبر داد و بیان کرد: این مستند به بیان خاطرات وشرایط ویژه جنگی و ابتکارات رزمندگان در موقعیت های مختلف می پردازد.

وی افزود: مجموعه مستند سیزده - پنجاه و نه در 7 قسمت 40 دقیقه ای تولید شده، که هر قسمت به تاریخچه ابتدا تا انتهای دفاع مقدس، رسته های مختلف اعم از آموزش، تبلیغات، تخریب، بهداری، پشتیبانی در سپاه پاسداران و ارتش می‌پردازد و پژوهشگر، نویسنده و کارگردان این مستند محمد صادق رمضانی مقدم وتهیه کنندگان مجتبی احسانی وهاشم مسعودی می باشند.

وی با باین این که برنامه صبح خراسانی از دیگر برنامه مناسبتی هفته دفاع مقدس است، ابراز کرد: این برنامه  به تهیه کنندگی محسن ناطقی است که از مهمانان و دست اندرکاران نیروهای مسلح دعوت می کند و درباره برنامه های ویژه این هفته گفتگو می شود. دراین  برنامه زنده از تصاویر و وله ها و نیز موسیقی های مناسب این هفته پخش می شود. این برنامه 6 قسمتی به مدت 25 دقیقه و جمعاً 150 دقیقه به این موضوع می پردازد.

مدیر کل صداوسیمای خراسان رضوی  با اشاره به برنامه  شب شرقی  به تهیه کنندگی محسن وکیلی و مجید جلیل زاده ازدیگربرنامه های ویژه  این هفته نام برد وافزود: در این برنامه از مهمانان و خانواده های نیروهای مسلح ارتش وسپاه و همچنین از افراد نامی واز خانواده هایی که د ر هشت سال دفاع مقدس فعال بوده انددعوت می شود تا درباره فعالیت های خویش گفتگو کنند.

وی برنامه اشاره به تهیه کنندگی آرش رهبر را از دیگر برنامه های سیمای خراسان رضوی بیان و اظهار کرد: در این برنامه با دعوت از سرداران و امیران و فرماندهان ارشد نامی ارتش و سپاه استان به مدت  30 دقیقه به این موضوع می پردازد.

وی ادامه داد: همچنین در مسیر زندگی برنامه دیگرسیمای خراسان رضوی  به تهیه کنندگی مسعود قرایی و کارگردانی مصطفی رحمانی است که از خانواده های نظامی و انتظامی دعوت می کند و درباره زندگی آنان و اتفاقات تلخ و شیرین گفتگو می شود. در این برنامه به مدت 45 دقیقه و 3 برنامه به موضوع خانواده های نظامی می پردازد.

نصرپور با اشاره به برنامه های سیما در این ایام، افزود: رژه ویژه نیروهای مسلح به تهیه کنندگی علی خیابانی وکارگردانی محمد کوهانی بااعزام واحد سیار و عوامل تولید به محل رژه نیروهای مسلح و ارسال تصاویر از نیروهای مسلح به صورت زنده وپخش از سیمای خراسان رضوی و همچنین مصاحبه با فرماندهان و فعالان فرهنگی ونظامی می پردازد.

نصرپور در خصوص برنامه های پخش سیما نیز گفت: تأمین و پخش سیما نیز در کنار واحد تولید، آیتمهای مختلفی از قبیل فیلم های سینمایی باموضوع دفاع مقدس، سرود، وله، میان برنامه، زیرنویس و ... برای این مناسبت آماده کرده که در فواصل برنامه های مختلف پخش خواهد کرد.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی  سپس به بیان برنامه های شبکه استانی رادیو در هفته دفاع مقدس پرداخت و افزود: معاونت صدای مرکز خراسان با برنامه حماسه و اقتداراز ساعت ۸:۱۵ تا ۱۱صبح به تهیه کنندگی محمدکمالی وگویندگی کیانوش بیاری، بصورت زنده رژه آغازین روز از هفته دفاع مقدس را پوشش خواهد داد. برنامه ترکیبی نمایشی بالاخیابون پایین خیابون نیز از ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ که  شامل بخشهایی چون گزارش، نمایش، راه بندان، ساخت ایران، گشت و گذار و معرفی کتاب و کارشناس است با مسئولان ارتش و سپاه گفتگو خواهد شد.

وی به دیگر برنامه های رادیو نیز اشاره کرده و اظهار داشت: در سایر برنامه های روتین و مهم  رادیو از قبیل صدای زائر، شباهنگام، دورتند، همکلاسی سلام، سرای زندگی، کرمانجی و دهکده نیز به فراخور موضوع به هفته دفاع مقدس می پردازیم. پخش رادیو نیز برنامه های متعددی را با موضوع دفاع مقدس تهیه کرده که در این هفته پخش خواهد شد .

وی درخصوص تولیدات فضای مجازی گفت: تولید 5 کلیپ و 10 گیف باموضوع پاسخ به شبهات دفاع مقدس، 10 قطعه پوستر با موضوع اولین های دفاع مقدس و 15 عکس نوشت در خصوص بیانات امام خمینی (ره) و رهبرمعظم انقلاب درباره دفاع مقدس و تولید 4 قسمت پادکست رادیو داستان با موضوع رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، انتشار نماهنگ ها و سرودهای خاطره برانگیز دوران دفاع مقدس، و معرفی تازه های سیما و صدا،  از جمله برنامه های معاونت فضای مجازی مرکز است که تقدیم کاربران خواهد شد.

مديرکل صدا و سيماي خراسان رضوی در پايان در تشريح برنامه هاي معاونت خبر هم گفت: اين معاونت علاوه بر پوشش خبري رويدادها و برنامه هاي اين هفته در مشهد و شهرستان ها و اطلاع رساني برنامه هاي ستاد هماهنگي گراميداشت هفته دفاع مقدس، با تهيه و پخش گزارش هاي خبري و گفتگوهاي ويژه خبري سعي خواهد كرد ياد و نام ايثارگران و دلاورمردان سال هاي پرافتخار دفاع مقدس را به بهترين شكل ممكن گرامي بدارد./864/د102/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات