۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۶۲۰۸۹۷
حجت الاسلام قائمی خبر داد؛

آغاز فعالیت رشته تخصصی قضا و حقوق اسلامی در مدرسه علمیه نوشهر

آغاز فعالیت رشته تخصصی قضا و حقوق اسلامی در مدرسه علمیه نوشهر
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران از آغاز فعالیت علمی رشته تخصصی قضا و حقوق اسلامی از سال تحصیلی جدید در مدرسه علمیه شهید بهشتی(ره) نوشهر خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد جواد قائمی، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه شهید بهشتی (ره) نوشهر با اشاره به مثبت بودن شاخص‌های علمی در سطح مدارس علمیه استان، گفت: در حال حاضر ۲۵ مدرسه علمیه با بیش از دو هزار طلبه حضوری و غیر حضوری در سطح استان فعال است.
 
وی با بیان این که حوزه علمیه مازندران از جمله مراکز مهم علمی سطح کشور به شمار می‌رود، افزود: در حال حاضر ۱۹۰ استاد به صورت تمام وقت و پاره وقت در سطح مدارس علمیه ستان مشغول تدریس علوم دینی هستند.
 
حجت الاسلام قائمی، تقویت رشته‌های تخصصی در مدارس علمیه را یکی از برنامه‌های و سیاست‌های سال‌های اخیر مجموعه مدیریت حوزه‌های علمیه دانست و خاطرنشان کرد: در همین راستا توسعه و تقویت رشته‌های تخصصی در سطح مدارس علمیه استان به طور جدی در دستور کار قرار دارد.
 
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران همچنین از آغاز فعالیت رشته تخصصی قضا و حقوق اسلامی از سال تحصیلی جدید در مدرسه علمیه شهید بهشتی (ره) نوشهر خبر داد و گفت: بیش از صد داوطلب علاقه‌مند برای ورود به این رشته ثبت نام کردند که پس از برگزاری آزمون و انجام مراحل علمی و اداری، ۲۵ نفر در این رشته پذیرفته شده اند.
 
وی، رسمی شدن دروس خارج در برخی شهر‌های استان را از جمله مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در سال‌های اخیر دانست و خاطرنشان کرد: هم اکنون دروس رسمی خارج در سه مدرسه علمیه استان برپا است و طلاب علاقه‌مند به ادامه تحصیل می‌توانند در این دروس شرکت کنند.
 
حجت الاسلام قائمی در ادامه سخنان خود همچنین از راه اندازی رشته تفسیر و کلام در مدرسه علمیه امام علی (ع) ساری خبر داد و گفت: از مدارس و مراکزی که در استان ظرفیت و امکانات علمی و آموزشی لازم به منظور راه اندازی رشته‌های تخصصی دارند حمایت می‌کنیم.
 
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران، میزان استقبال طلاب از رشته‌های تخصصی در سال‌های اخیر را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: توسعه و تقویت این رشته‌های تخصصی و همچنین برپایی کرسی‌های رسمی درس خارج از هجرت بی رویه طلاب به قم و سایر شهر‌های کشور جلوگیری خواهد کرد.
 
مدیر مدرسه علمیه شهید بهشتی (ره) نوشهر در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تلاش و مجاهدت شبانه روزی طلاب به منظور فراگیری علم دین تأکید کرد و گفت: طلبه نباید لحظه از کسب علم و همچنین تهذیب نفس غافل شود، چون در آن صورت از مسیر حوزه خارج خواهد شد./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات