۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۶۱۱۲۰۷
همزمان با سالروز شهادت امام صادق صورت می‌گیرد؛

تشییع پیکر ۴ شهید گمنام و دو شهید تازه تفحص شده در شهرکرد

تشییع پیکر ۴ شهید گمنام و دو شهید تازه تفحص شده در شهرکرد
همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع)، پیکر پاک و مطهر ۴ شهید گمنام و دو شهید تازه تفحص شده با حضور عموم مردم در شهرکرد تشییع می شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) ۱۱۰ شهید گمنام در تهران تشییع و در بین استان‌های مقصد برای خاکسپاری تقسیم می‌شود؛ از این تعداد چهارمحال و بختیاری میزبان چهار شهید است که در سه نقطه از استان تشییع و تدفین می‌شوند.

دو شهید در منطقه شوراب صغیر شهرستان سامان، یک شهید در آموزشکده فنی دختران جونقان در شهرستان فارسان و یک شهید در آموزشکده فنی دختران شهرستان شهرکرد خاکسپاری می‌شوند.

همچنین دو شهید تازه تفحص شده نیز همراه با این شهدای گمنام برای خاکسپاری در زادگاهشان تشییع خواهند شد؛ شهید رشید رضایی جهت خاکسپاری به زادگاهش لردگان و شهید سیدحسن سیدین به بروجن انتقال پیدا می‌کنند.

گفتنی است همه این شهدا، روز جمعه با پرواز اصفهان وارد فرودگاه این شهر شده و بعد از آن به شهرکرد منتقل می‌شوند که از ساعت ۷ عصر ویژه برنامه‌ای با حضور مردم و مسؤولان جهت استقبال از این شهدا برگزار می‌شود.

همچنین همان روز مراسم شبی با شهدا بعد از نماز مغرب و عشا در مصلی بزرگ شهرکرد برگزار می‌شود؛ در ضمن مراسم تشییع شهدا شنبه صبح همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) از محل امامزادگان دوخاتون به سمت میدان ۱۲ محرم صورت می‌گیرد.

زندگینامه دو شهید تازه تفحص شده به این شرح است: شهید رشید رضایی جوانمردی متولد شانزدهم فروردین سال ۴۵ در روستای جوانمردی است که در قالب سرباز ارتش در جبهه حاضر شده است و در تاریخ بیست و یکم تیر سال ۶۷ به شهادت رسید.

همچنین شهید سیدحسن سیدین متولد سوم شهریور سال ۴۴ در بروجن است که به عنوان نیروی بسیجی در جبهه‌ها حاضر شده و در تاریخ بیست و چهارم تیرماه سال ۶۱ در شرق بصره به شهادت رسید.

شایان ذکر است هویت این شهدای تازه تفحص شده از طریق آزمایش‌های DNA مشخص شده است که مراسم تشییع پیکر شهید رشید رضایی روز یکشنبه در لردگان برگزار می‌شود./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات