۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۶۰۶۰۷۲
آیت الله طبرسی:

برجام آزمون فریبکاری و سست عهدی مقامات آمریکایی بود

برجام آزمون فریبکاری و سست عهدی مقامات آمریکایی بود
آیت الله طبرسی طرح مسأله مذاکره از سوی رییس جمهور آمریکا را حقه ای دیگر علیه کشورمان دانست و گفت: دولتمردان آمریکایی تنها در پی فتنه انگیزی علیه ایران هستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان، ماه مبارک رمضان را ماه تقرب به درگاه خداوند متعال دانست و گفت: در این ماه با فضیلت الهی، در‌های رحمت و مغفرت الهی به روی همه بندگان گشوده است.
 
امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود بر ضرورت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان از سوی آحاد جامعه تأکید کرد و با بیان این که نباید به بهانه مسافرت شاهد روزه خواری علنی برخی‌ها در اماکن عمومی باشیم، تصریح کرد: روزه خواری علنی، دهن کجی و بی احترامی به ارزش‌های معنوی این ماه با فضیلت است.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به سیاست‌های خصمانه آمریکایی‌ها در برابر ملت ایران اشاره کرد و آن را ناشی از شکست چهل ساله آن‌ها در برابر ایران اسلامی دانست و گفت: ملت بزرگ ایران در چهار دهه اخیر تحریم‌های ظالمانه آمریکایی‌ها را تحمل کرده اند و هیچ گاه تحریم و فشار موجب عقب نشینی ملت ایران از مواضع به حق خود نشده است.
 
آیت الله طبرسی با بیان این که تسلیم ناپذیری شاخصه مهم ملت ایران اسلامی است، خاطرنشان کرد: این مردم مشکلات و فشار‌ها را تحمل می‌کنند، اما زیر بار زیاده خواهی‌های آمریکایی‌ها نخواهند رفت.
 
امام جمعه ساری با انتقاد از سیاست‌های دوگانه و دروغین آمریکایی‌ها در برابر ایران اسلامی گفت: رییس جمهور آمریکا در حالی سخن از مذاکره مجدد با ایران اسلامی می‌زند که بدون هیچ دلیل قانونی از یک تعهد چند جانبه بین المللی خارج شده است.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران، دولتمردان آمریکایی را افرادی فریبکار و دروغگو توصیف کرد و با بیان این که ملت بزرگ ایران هیچ گاه به آمریکایی‌ها اعتماد نداشته و ندارند، خاطرنشان کرد: برجام آزمون بزرگی برای آمریکایی‌ها بود و آن‌ها با خروج غیر قانونی از آن به دنیا ثابت کردند که به هیچ قانون و تعهد بین المللی پایبند نیستند.
 
وی، طرح مسأله مذاکره از سوی رییس جمهور آمریکا را حقه ای دیگر علیه کشورمان دانست و خاطرنشان کرد: دولتمردان آمریکایی تنها در پی فتنه انگیزی علیه کشورمان هستند.
 
امام جمعه ساری، خروج آمریکا از برجام را نشان دهنده عدم پایبندی این کشور به تعهدات بین المللی دانست و تصریح کرد: دشمنی آمریکایی ها با ملت ایران سابقه چهل ساله دارد و نباید فریب نقشه های آنها را بخوریم.
 
آیت الله طبرسی همچنین از سیاست دوگانه اروپایی‌ها در موضوع برجام نیز به شدت انتقاد کرد و با بیان این که سه کشور اروپایی بیش از یک سال از خروج آمریکا از برجام هیچ اقدام سازنده‌ای برای حفظ این معاهده بین المللی انجام ندادند، گفت: اروپایی‌ها به جای وعده دادن و ابراز تأسف کردن به تعهدات خود در برجام عمل کنند./950/پ202/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات