خودسازی نخستین گام معلم در راستای دگرسازی است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام علیرضا احمدی، استاد حوزه علمیه و دانشگاه خراسان شمالی، امروز در نشست با طلاب حوزه علمیه استان، با گرامیداشت هفته معلم، به ویژگیهای معلم در نظام تربیت اسلامی اشاره کرد و افزود: افتخار به معلمی به دلیل این است که نخستین معلم خلقت خداوند تبارک و تعالی است.
وی با بیان اینکه نظمی که در خلقت جهان و موجودات وجود دارد راهنما و معلمی به نام خدا داشته است، اضافه کرد: خداوند از طریق هدایت تشریعی و تکوینی و ارسال پیامبران برای هدایت بشر به تنظیم امور پرداخته است.
حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه معلمی و گام برداشتن در راستای تربیت نسل آینده افتخار بزرگی است، خاطرنشان کرد: معلمی شغل نیست هنر و عشق است و اگر کسی این عشق و هنر را نداشته باشد نمیتواند معلم برجسته و خوبی باشد.
وی با بیان اینکه معلم در درجه نخست و قبل از اینکه دگرسازی کند خودسازی میکند، افزود: معلم به عهد خود وفادار بوده و سختیها و ناملایمات را بهواسطه هدف بزرگ خود تحمل میکند.
حجت الاسلام احمدی ادامه داد: معلم برای رسالت عظیمی که بر عهده دارد سختیها را تحمل کرده و در این راه از خداوند استعانت می گیرد.
وی با بیان اینکه معلم فصاحت بیان، کرامت، عفو و گذشت دارد و در تربیت از هنر و تخصص خود به بهترین شکل استفاده میکند، افزود: معلم در عین حال تفاوتهای فردی را در کلاس درک کرده و از این موضوع برای تربیت درست بچهها استفاده میکند.
حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه در نگاه سند تحول معلم مربی هنرمند و متخصص است، بر قرار گرفتن مسائل علمى و پژوهشى مورد نیاز جامعه در صدر اولویت هاى علمى و پژوهشى مراكز آموزشى و دانشگاه ها تأکید کرد.
وی تصریح کرد: از مسائل مهمى كه زمینه پیشرفت كشور را فراهم مى كند، پژوهش هدفمند در كنار آموزش است، خوشبختانه در كشور ما پژوهشگاههاى بسیارى در زمینه هاى مختلف، در حال فعالیت علمى هستند.
حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: موضوعى كه باید در این زمینه و درجهت كارآمد شدن این مراكز مدنظر قرار گیرد، هدفمندى پژوهشها و تناسب آنان با نیازمندىهاى جامعه است؛ چراكه عدم توجه به این موضوع نه تنها به اتلاف سرمایه و وقت منجر خواهد شد، بلكه رفع مشكلات و نیازمندى هاى جامعه و نظام را به همراه نخواهد داشت./9314/پ310/ب1