۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۶۰۵۲۴۵
آیت الله موسوی جزایری:

حوزه علمیه نجف را دریابیم

حوزه علمیه نجف را دریابیم
آیت الله موسوی جزایری با اشاره بر ضرورت توجه به حوزه علمیه نجف گفت: در این راستا مدرسه امام خمینی(ره) را در نجف تأسیس و هم اکنون میزبان طلاب خارجی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده مجلس خبرگان رهبری، امروز در مراسم تودیع و معارفه نماینده ولی فقیه در خوزستان، با درخواست از همگان برای کمک رسانی به حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد اظهار داشت: در پی درخواست مردم و طلاب بنا را بر ماندن در خوزستان گذاشتیم از سوی دیگر در دیدار با رهبر انقلاب بیان کردیم که با خدا عهد بستیم تا آخر عمر در خدمت شما و اسلام باشیم و معظم له نیز خواستار ماندن مان در اهواز شدند.

رییس حوزه علمیه اهواز اظهار داشت: بنا به دلایلی احساس کردیم که در حوزه علمیه نجف ورود کنیم؛ از این رو تعدادی از طلاب عرب استان را بدانجا منتقل کردیم و در حال حاضر ۴۰ طلبه در آنجا مستقر شدند به فضل الهی به اهداف مان دست پیدا کردیم؛ البته در حوزه علمیه نجف نظام اسلامی و غریب و مظلوم بود که آهسته و با تدبیر در این زمینه گام برداشتیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در تحقق امر مذکور حضرت آیت الله سیستانی کمک بسیاری کرد، تصریح کرد: احساس کردیم که اگر در حوزه علمیه نجف حضور پیدا نکنیم انقلاب و نظام اسلامی ضربه می‌خورد؛ از این رو مدرسه علمیه امام خمینی (ره) را در آنجا راه اندازی کردیم و هم اکنون طلابی از آذربایجان، نیجریه، لبنان در آن مشغول تحصیل هستند.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به اینکه ۳۰۰ تا ۴۰۰ طلبه در مدرسه امام خمینی (ره) نجف اشرف مشغول تحصیل هستند، گفت: حوزه علمیه نجف دروازه بین الملل است و باید آن را دریابیم و فراموش نکنیم که زمانی اساتید و فضلایش ایرانی بودند.

وی با دعوت از همگان برای یاری رسانی به حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد عنوان داشت: بنده مرید حجت الاسلام و المسلمین موسوی هستم، وی فردی انقلابی و مخلص و پیگیر است و کمک رسانی مردم و مسؤولان استانی را به وی خواهان هستم.

آیت‌الله موسوی‌جزایری با بیان اینکه برای حوزه علمیه خوزستان جهت تبادل علمی بیشتر اهواز از قم و به عکس مرکزیتی در قم درست شده تا در کنار علما و فضلا در یک مؤسسه علمی پژوهشی ایجاد کنیم، بیان داشت: باید حوزه علمیه را به اندازه‌ای ارتقاء دهیم که نه تنها کشور بلکه کل جهان اسلام را پاسخگو باشد و ظرفیت‌های آن به ویژه ظرفیت عربی آن را به جایی برسانیم که کشور‌های عربی منطقه نیز از آن بهره‌مند شوند./۹۴۵۶/د102/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات