۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۶۰۴۳۷۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان:

بیانیه گام دوم انقلاب در منابر تبلیغی تبیین شود

بیانیه گام دوم انقلاب در منابر تبلیغی تبیین شود
حجت الاسلام جلالی با اشاره لزوم تبلیغ درست از اسلام و انقلاب یکی از مسائل لازم برای طرح در منابر و مجالس در ماه مبارک رمضان را بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گردهمایی بزرگ طلاب و فضلای کرمانی حوزه علمیه قم شامگاه پنجشنبه پنجم اسفند در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد.

حجت الاسلام علی جلالی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان در این همایش با اشاره به سابقه تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: این سازمان بزرگ تبلیغی در سال 61 به فرمان امام خمینی(ره) تأسیس شده و در طول این 37 سال خدمات گرانسنگی را به اسلام و نظام اسلامی کرده است.

وی افزود: البته در طول سال های متمادی این مرکز بزرگ تبلیغی که به فرموده رهبر معظم انقلاب همه نهادهای دیگر باید در خدمت آن قرار داشته باشند از بودجه بسیار کمی برخوردار بوده تا جایی که بسیاری از پست های لازم در استان کرمان بدون متصدی مانده و اجازه جذب نیرو به اداره کل داده نمی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان افزود: از 24 شهرستان استان کرمان 19 شهرستان دارای اداره تبلیغات اسلامی هستند و بقیه شهرستان ها نیز مجوز تأسیس اداره اخذ شده ولی به دلیل همان مشکلات بودجه ای که عرض کردیم اجازه جذب نیرو به ما داده نشده است که امیدواریم این مسأله در سال جدید حل شود.

وی با اشاره به انتخاب حجت الاسلام والمسلمین قمی به عنوان ریاست سازمان تبلیغات اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب این انتخاب را امری مبارک عنوان و خاطرنشان کرد: حقیقتا ایشان فردی شایسته و پای کار هستند، اما نکته مهم در این ارتباط مسائلی بود که رهبر معظم انقلاب در حکم ایشان یادآور شده بودند از جمله این که همه نهادها و سازمان های کشور باید به سازمان تبلیغات اسلامی در اجرای برنامه هایی که دارد کمک کنند.

حجت الاسلام جلالی در ادامه تصریح کرد: تبلیغ درست از اسلام و دین و انقلاب در وضعیت کنونی جامعه اسلامی بسیار اهمیت دارد به ویژه نکاتی که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم مطرح کردند باید سرلوحه کار مبلغان قرار بگیرد و در مجالس و منابر از آنها استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم تبلیغ طلاب بومی کرمان در مناطق مختلف این استان یادآور شد: حقیقتا برخی از مناطق استان کرمان از کمبود روحانی در رنج هستند در حالی که در همان مناطق دشمن به شدت در حال فعالیت است و تلاش می کند که دین و عقیده مردم را خراب کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان افزود: در برخی از شهرهای استان کرمان خبر رسیده که وهابیت به شدت در حال تبلیغ و برنامه ریزی است که در همان شهر حتی یک روحانی حضور ندارد بنابراین اگر روحانیان و مبلغان دلسوز به میدان نیایند یقینا آنها در آینده عقاید مردم ما را از بین می برند، هرچند نباید نا امید باشیم ولی جا برای کار زیاد است.

وی خالی شدن مساجد از حضور روحانی را معضلی بزرگ عنوان و تصریح کرد: بخشی از مساجد ما در شهرها و روستاها از حضور عالم بی بهره هستند که همین مسأله موجب شده که غیر طلاب و روحانیان بخواهند نماز جماعت را اقامه کنند یا کارهایی که در شأن آنها نیست را انجام بدهند که این مسأله عواقب بدی را به دنبال دارد و ما پیگیر این مسأله نیز خواهیم بود.

حجت الاسلام جلالی در پایان خاطرنشان کرد: ما جلسات متعددی را با مسؤولان استان کرمان از جمله امام جمعه محترم کرمان داشتیم و در مورد مسائل مختلف طلاب کرمانی صحبت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که در آینده نزدیک باید شهرها و روستاهای استان مملو از حضور روحانیان بومی باشد که حرف مردم استان خود را بهتر درک می کنند./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات