پشت پرده قهرمانسازی از دختر معترض سودانی؛
واکاوی یک پروژه براندازانه از تهران تا خارطوم!
اگر تصاویر منتشر شده از اعتراضات سودان را دیده باشید بدون شک تصویر یک معترض سفید پوش بیش از همه به چشمتان آمده است!
به گزارش خبرگزاری رسا، اگر تاکنون تصاویر و اخبار منتشر شده از اعتراضات سودان را مرور کرده باشید بدون شک حتما در میان تمام تصاویر مخابره شده از خارطوم پایتخت این کشور آفریقایی، تصویر یک معترض سفید پوش بیش از همه به چشمتان آمده است!
آری در میان تمام تصاویر مخابره شده از اعتراضات خیابانی مردم سودان مهمترین تصویر مربوط به یک زن جوان به نام «آلاء صلاح» است که از قضاء به صورت ویژه مورد توجه رسانههای غربی قرار گرفته و تلاش میشود تا از او به عنوان یک الگو و نماد مبارزه در سودان و حتی دیگر کشورهای یاد شود!
با دقت در تصاویر و اخبار منتشر شده در مورد این دختر سودانی به خوبی به شباهتهای تصویرسازیهای انجام شده در مورد او و الگوی تبلیغی-رسانهای دنبال شده برای تبلیغ دختران هنجار شکن خیابانهای تهران که از سوی ضد انقلاب با عنوان «دختران خیابان انقلاب» از آنها یاد میشود پی میبریم!
دختران خیابان انقلاب در واقع پویشی است که توسط عناصر ضد انقلاب فراری و در جهت انجام نوعی از اقدامات هنجار شکنانه و ضد حجاب اسلامی آغاز شده است و در قالب این پویش ضد فرهنگی، دختران و زنان فریب خورده به نشانه اعتراض به حجاب اسلامی با حرکتی نمادین کشف حجاب میکنند و همکارانشان از زوایای مختلف از آنها فیلم و عکس گرفته و جهت پوشش رسانهای گسترده که البته از قبل هم هماهنگ شده برای شبکههای ماهوارهای و مجازی ضد انقلاب ارسال میکنند!
این اقدام که با هدایت یکی از خبرنگاران فراری ضد انقلاب و در قالب طرح «چهارشنبههای سفید» آغاز شد و در نهایت منتهی به بروز رفتارهایی از جنس کشف حجاب بر روی سکوهای نصب شده در میادین اصلی شهر تهران گردید از قضاء همزمان بود با شروع تحرکات منتهی به اغتشاشات دی ماه ۹۶ …!
مقایسه پروژه ضد اسلامی دختران خیابان انقلاب با نمونههای مشابه انجام شده در سایر کشورهای اسلامی از جمله سودان ما را به این نتیجه میرساند که اتاقهای فکر غرب در راستای پیشبرد سیاستهای مستکبرانه خود در جهان اسلام، تمرکز خود را معطوف به حوزه زنان و بهره برداری تبلیغاتی از آنها کرده اند، به عبارت بهتر دشمنان جهان اسلام تلاش دارند تا با تعریف نقش و ماموریت ویژه برای زنان فریب خورده که عمدتا افرادی با مشکلات شدید و عدیده خانوادگی و روانی هستند، از آنها به عنوان یک ابزار کارآمد برای تحریک و فریب افکار عمومی در پروژههای براندازانه خود بهره ببرند.
حال اگر با نگاهی علمی قصد بررسی این استراتژی غربی را داشته باشیم با اندکی کنکاش در مفاهیم جامعه شناسانه به مفهوم سرمایههای نمادین یا “Symbolic Capital” برمی خوریم که خود یکی از انواع چهارگانه سرمایههای جوامع بشری است.
بر اساس تعاریف علمی ارائه شده از سرمایه میتوان اندوختههای ارزشمند یک اجتماع را حول چهار سرمایه دسته بندی کرد که عبارتند از سرمایه اقتصادی، سرمایه اجتماعی، سرمایه انسانی و سرمایه نمادین! در این بین، اما کارکرد سرمایه نمادین خاص و ویژه است زیرا کارکرد آن معطوف به جذب و تکثیر انبوه انواع سرمایههای دیگر میباشد! در واقع سرمایه نمادین را میتوان به مثابه موتور تولید انواع دیگر سرمایه دانست که در نقش یک کارخانه به تولید انواع سرمایه دیگر میپردازد!
از این رو دشمن با توجه به شکستهای متعدد خود در جذب تودههای مردم علیه انقلاب اسلامی در استراتژیهای براندازانه جدید خود تلاش دارد تا با تحریک زنان و حتی مردان فریب خورده به انجام اقدامات نمادین هنجارشکنانه و پوشش رسانهای گسترده آن به ظن خود با خلق سرمایه نمادین از بلاهت آنها، سایر سرمایههای مورد نیاز خود برای پیشبرد سیاست براندازانه را تامین نماید که خنثی سازی آن جز با افزایش بصیرت و آگاهی عمومی در سطح جامعه و خصوصا اقشار آسیب پذیر ممکن نیست! /۱۰۱/۹۶۹/م
منبع: رسالت
ارسال نظرات