۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۶۰۲۵۰۶
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

برگزاری مسابقات قرآن کریم در ۴۰ سالگی انقلاب بیانگر رشد فرهنگ قرآنی است

برگزاری مسابقات قرآن کریم در ۴۰ سالگی انقلاب بیانگر رشد فرهنگ قرآنی است
صالحی برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم در چهل سالگی انقلاب را بیانگر رشد فرهنگ قرآنی دانست و گفت: انقلاب تا هنگام ظهور با قرآن همراه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز در سی و ششمین مسابقات بین المللی قرآن کریم که با حضور شرکت کنندگان ایرانی و خارجی در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: بعثت رسول خدا یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات عالم بشریت است.

وی افزود: فطرت انسان‌ها با بعثت انبیای الهی آغاز و با بعثت نبی اکرم به کمال و بلوغ رسید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از شاخصه‌های مهم بعثت پیامبرخاتم(ص) را همراهی همزمان انسان کامل و کتاب کامل بیان کرد و اظهار داشت: از شاخصه‌ها و ویژگی پیامبر خاتم(ص) برخلاف سایر انبیای الهی این است که انسان کامل و کتاب کامل در کنار هم و همزمان با هم آمدند.

صالحی با اشاره به اینکه بعثت پیامبرخاتم(ص) انفجار نور بود، ابراز کرد: انسان سازی، جامعه سازی و تمدن سازی از مهمترین دستاوردهای بعثت پیامبراکرم(ص) است و این سه ضلع از ویژگی های بارز قرآن کریم نیز محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی استمرار بعثت پیامبراکرم(ص) است، گفت: انقلاب اسلامی با پیوند عمیق و وسیعی که با قرآن کریم دارد به همراه رهبران قرآنی آن تا دوره هنگام ظهور حرکت می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب از همان دوران جوانی از مفسران قرآن کریم به شمار می رفتند از این رو می توان گفت که انقلاب اسلامی ایران براساس آیات قرآن کریم شکل گرفت.

صالحی برگزاری سی و ششمین مسابقات بین المللی قرآن کریم را در چهل سالگی انقلاب اسلامی بیانگر رشد فرهنگ قرآنی برشمرد و گفت: انقلاب اسلامی راه خود را با قرآن کریم آغاز و همراهی کرد و در ادامه نیز با قرآن همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه مسابقات قرآنی فوائد بسیار گسترده ای دارد، خاطرنشان کرد: از مهمترین آثار مسابقات قرآن کریم تربیت هزاران انسان قرآنی است که هر یک از این بزرگواران در طول این 36 سال می توانند پرچمدار قرآنی جهان اسلام به شمار آیند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات