۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۶۰۲۲۰۴
استاد درس خارج حوزه علمیه:

مردم سیل زدگان را فراموش نکنند

مردم سیل زدگان را فراموش نکنند
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی یکی از اعمال ماه شعبان را صدقات و خیرات نسبت به افراد آسیب دیده عنوان و بر لزوم توجه بیشتر مردم در ماه شعبان به سیل زدگان تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌با تبریک ماه شریف شعبان به عنوان ماه شرافت و ماه شادمانی اهل بیت(ع) و شیعیان و ارادتمندان خاندان رسالت، اظهار داشت: در مورد ماه شعبان جریانی نقل شده است که در نوع خودش منحصر به فرد است و بسیار جای توجه دارد.

وی افزود: طبق نقلی که صورت گرفته است رسول گرامی اسلام با حلول ماه شعبان به شخصی به عنوان منادی دستور دادند که در شهر مدینه و اطراف آن از جانب ایشان این پیام را به مردم ابلاغ کنند که «ای مردم من فرستاده پیامبر خدا هستم که به شما اعلام کنم اینک ماه شعبان فرارسیده است و قدر این فرصت نورانی و استثنایی را بدانید و از این فرصت برای خودسازی و جامعه سازی و انسان سازی و فرهنگ سازی استفاده کنید».

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که در مجموع از روایات استفاده می شود که در این ماه سه عمل فوق العاده حائز اهمیت است، گفت: یکی روزه ماه شعبان است و دیگری صدقه دادن یعنی توجه به شرایط سخت معیشتی نیازمندان و سوم استغفار کردن در این ماه است که ارزش زیادی دارد.

وی بیان داشت: آقا امیرالمؤمنین فرمودند: «از آن روزی  که منادی رسول خدا پیام ایشان را در مورد ماه شعبان ابلاغ کرد تا کنون هیچگاه روزه ماه شعبانم فوت نشده است و امیدوارم خداوند لطف کند تا زنده هستم این روزه از من فوت نشود».

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی در ادامه با اشاره به لزوم توجه به افراد سیل زده در این ماه ابراز داشت: با توجه به شرایطی که امروز با آن مواجه هستیم یعنی بحث معیشت و بیکاری و گرانی از یک سو و حادثه تأثر آور سیل در چند استان کشور که موجب جان باختن تعدادی از هموطنان شد جا دارد که مردم توجه کافی به سیل زدگان داشته باشند تا از اجر و ثواب بیشتری بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: حادثه اخیر موجب آسیب دیدن جمعیت زیادی از مردم و خسارت مالی فراوان شده است و تعداد زیادی از مردم در استان های گلستان و لرستان و خوزستان و فارس دچار آسیب جدی شده اند جا دارد که مردم خیراندیش و خیّر و باسخاوت و با محبت ایران اسلامی این برادران و خواهران عزیز آسیب دیده از سیل و دیگر عزیزان نیازمند را در حد توان مورد حمایت مالی قرار دهند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهاد می دهیم مردم عزیز ما آن چه از خیرات و مبرات در خدمت رسانی به آسیب دیدگان می دهند به نیابت از پیامبر گرامی اسلام(ص) انجام دهند و یا ثواب آن را تقدیم به روح مبارک پیامبر کنند تا این که خداوند به احترام این وجود با برکت و با عظمت بر کشور و نظام و مدیران و مردم ما ترحم کرده و این آسیب ها و ضایعه ها را تدارک فرماید و خیر و برکت و نعمت های فراوانش را بر مردم و نظام ما نازل کند./1330/ت302/ب1

ارسال نظرات