۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۶۰۰۶۳۱
به مناسبت شهادت امام هادی؛

مجلس روضه در مدرسه امامزاده فضل بهبهان برگزار شد

مجلس روضه در مدرسه امامزاده فضل بهبهان برگزار شد
مجلس روضه خوانی به مناسبت شهادت امام هادی (ع) در مدرسه امامزاده فضل بهبهان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به مناسبت شهادت امام هادی (ع)، ظهر امروز مجلس روضه خوانی در حوزه علمیه امامزاده فضل (ع) بهبهان با سخنرانی حجت الاسلام ناصری، امام جمعه شهرستان و مرثیه خوانی حجت الاسلام دعاوی برگزار شد.

امام جمعه بهبهان با اشاره به جایگاه علمی امام هادی (ع) عنوان داشت: آن حضرت شاگردان بسیاری همچون عبدالعظیم حسنی، عثمان بن سعید، ابن سکیت دورقی تربیت کرد شاگردانی که هر کدام در جهان تشیع از جایگاه و ابهت خاصی برخوردار هستند.

رییس شورای فرهنگ عمومی بهبهان در رابطه جایگاه شاگردان امام هادی (ع) گفت: زیارت عبدالعظیم حسنی برابر زیارت امام حسین (ع) ذکر شده است؛ چنانکه عثمان بن سعید که از نواب اربعه حضرت، ولی عصر (ع) و نخستین نائب آن امام بود بیش از ۳۰ سال نیابت آن حضرت را بر عهده داشت.

حجت الاسلام ناصری ادامه داد: ابن سکیت دورقی دیگر شاگرد امام هادی (ع) همان کسی است که در برابر سؤال متوکل عباسی مبنی بر اینکه فرزندان من را بیشتر دوست داری یا حسن و حسین (علیهم السلام) عرض کرد که من قنبر خادم را قابل مقایسه با فرزندان تو نمی‌دانم و در همانجا متوکل دستور داد زبانش را پشت بیرون بکشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پذیرش حوزه‌های علمیه اظهار داشت: در حوزه علمیه انسان‌های وارسته‌ای داریم؛ از این رو طلاب عزیز برای تبلیغ در رابطه با پذیرش حوزه سعی کنند افراد شایسته جذب شوند.

امام جمعه بهبهان در پایان با سفارش به جذب برای اعتکاف امسال گفت: این جذب در راستای تحقق اخلاق و معنویت که در گام دوم اشاره شده است، خواهد بود./۹۴۵۶/پ203/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات