۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۵۹۹۸۶۵
امام جمعه امین شهر:

مسؤولان با گران فروشان برخورد کنند

مسؤولان با گران فروشان برخورد کنند
حجت الاسلام فلاحی با اشاره به این که مسؤولان با گران فروشان برخورد قانونی کنند، گفت: نظارت و بازرسی بر بازار اولویت مسؤولان باشد.
حجت الاسلام عباس فلاحی امام جمعه امین شهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با گرانی‌ها در جامعه، گفت: مسؤولان برای کاهش گرانی در کشور برنامه ریزی کنند.

وی افزود: گران بودن کالاها به یک معضل بزرگ در کشور تبدیل شده و مسؤولان وظیفه دارند که با برنامه ریزی مناسب، ثبات را به بازار برگردانند، زیرا دشمنان اسلام به دنبال برهم زدن بازار هستند.

حجت الاسلام فلاحی با بیان این که مردم در شب عید خرید‌های بیهوده نکنند، خاطرنشان کرد: یکی از ضعف‌های مردم در شب عید این است که می‌خواهند هر کالایی را بخرند و زندگی خود را نو کنند که این کار تجمل گرایی را به دنبال دارد.

وی بیان داشت: اجرا کردن سبک زندگی اسلامی با اهل تجملات بودن سازگاری ندارد و امروزه زندگی می‌تواند مورد رضایت خدا باشد که ساده زیستی در آن باشد.

امام جمعه امین شهر با اشاره به این که مردم به اندازه نیاز خرید کنند، اظهار کرد: نظارت و بازرسی بر بازار را مسؤولان اولویت اول خود قرار دهند.

حجت الاسلام فلاحی با توجه به این که بی مدیریتی سبب از بین رفتن ثبات در بازار بوده، تصریح کرد: اگر مسؤولان وظیفه خود را درست انجام می‌دادند و با متخلفان گران فروش برخورد قانونی می‌کردند، ثبات به بازار برمی گشت.

وی بیان داشت: بی انصافی فروشندگان در بازار یکی دیگر از علت‌های بی ثباتی در بازار شمرده می‌شود و اگر فروشندگان کالا‌ها را بیهوده گران نکنند، بازار ثبات پیدا می‌کند.

امام جمعه امین شهر در پایان با اشاره به این که دادستان ها، فرمانداران و اصناف وظیفه سنگینی در شب عید برعهده دارند، اظهار کرد: مسؤولان باید با تمام تلاش جلوی گران فروشی را بگیرند./۹۷۰۷/ت310/ب1
رضا دهقان زاده
ارسال نظرات