۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۵۹۸۴۵۳
(30 سالگی منشور روحانیت)

حوزویان اهتمام بیشتری به منشور روحانیت داشته باشند

حوزویان اهتمام بیشتری به منشور روحانیت داشته باشند
مسؤول فرهنگی حوزه خراسان شمالی با تأکید بر اهتمام بیشتر حوزویان نسبت به منشور روحانیت، بر ‏آسیب‌شناسی چالش‌ها و موانع موجود در این زمینه تأکید کرد.‏

حجت‌الاسلام امید رحمانی، مسؤول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به سوم اسفند، سالروز صدور پیام تاریخی حضرت امام (ره) به علما، مراجع، طلاب و حوزه‌های علمیه موسوم به منشور روحانیت در سال 67، اظهار کرد: پیام‌ها و توصیه‌های امام خمینی (ره) در این منشور خطاب به روحانیت درواقع رسالت، مسؤولیت و عملکرد حوزویان و نیز ضرورت مراقبت نسبت به نفوذ برخی افراد به مسلک روحانیت را ترسیم کرده است.

وی ادامه داد: منشور روحانیت صادره از سوی بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، افق روشن آتیه انقلاب و نظام اسلامی را برای حوزویان نشان داده و به‌نوعی نقشه راه آن‌ها در آینده نظام دینی است.

حجت‌الاسلام رحمانی در ادامه با اشاره به میزان موفقیت روحانیت و حوزه‌های علمیه در انطباق خود با اندیشه‌های ناب، دقیق، عمیق و ژرف حضرت امام (ره) و حرکت در این مسیر، افزود: باید توسعه و تکامل معنوی جامعه با نقش‌آفرینی نخبگان و در رأس آن‌ها روحانیت صورت گیرد که در این راستا لازم است ابتدا خود روحانیت عامل به آموزه‌ها و دستورات الهی بوده و به‌عنوان سرمشق عملی برای سایران رفتار کند.

وی تصریح کرد: در این زمینه و به‌منظور اجرای منشور روحانیت، اگرچه در طول سال‌های گذشته گام‌های فراوانی برداشته شده؛ اما به نظر می‌رسد نسبت به منشور روحانیت اهتمام شایسته و بایسته صورت نگرفته است.

حجت‌الاسلام رحمانی با اشاره به برخی کوتاهی‌ها و کاستی‌ها در این زمینه، خاطرنشان کرد: باید چالش‌ها و موانع موجود در برابر این امر آسیب‌شناسی و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که در دهه پنجم انقلاب اسلامی این منشور به‌طور شایسته‌ای اجرایی شود.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌ها و آسیب‌های پیش روی منشور روحانیت خطر مقدس‌مآبان و نفوذی‌ها به جریان روحانیت است، اضافه کرد: دشمنان برای تضعیف و اضمحلال هر جامعه در گام نخست اقدام به نفوذ به داخل آن جامعه می‌کنند که این موضوع در مورد قشر روحانیت هم صادق است.

حجت‌الاسلام رحمانی اظهار کرد: برخی افراد در ظاهر خود را متشرع و متدین نشان می‌دهند؛ اما از درون تهی بوده و چه‌بسا مخالف دین و نظام اسلامی باشند و برای ضربه نظام دینی وارد عرصه شده‌اند؛ ازاین‌رو همواره باید مراقب خطر این‌گونه افراد مقدس‌مآب بوده و اجازه ندهیم این نیروهای مخرب به صفوف مستحکم روحانیت و ملت نفوذ کنند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات