۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۵۹۷۹۳۶
امام جمعه تنکابن:

حاشیه ها مانع رشد علمی و اخلاقی طلاب می شود

حاشیه ها مانع رشد علمی و اخلاقی طلاب می شود
امام جمعه تنکابن گفت: طلاب باید از حاشیه‌ها به شدت پرهیز کنند، چون مانعی برای رسیدن به رشد علمی و معنوی آن‌ها خواهد بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عبدالعلی پوراکبر امام جمعه تنکابن امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه شهید مطهری این شهرستان گفت: طلاب باید قدردان دوران جوانی باشند و از این دوران نهایت بهره را در جهت رشد علمی و اخلاقی ببرند.
 
وی با بیان این که باید قدردان فرصت‌های امروز باشیم، چون دوران طلبگی بهترین فرصت برای رشد علمی و معنوی است، افزود: فرصت سوزی در دوران تحصیل خسارت‌های بسیاری برای طلاب در پی خواهد داشت.
 
حجت الاسلام پوراکبر با تأکید براین که سرباز حضرت ولی عصر (عج) باید از همه لحظات عمر طلبگی خود در جهت علم آموزی و تهذیب نفس بهره گیرد، خاطرنشان کرد: تلاش طلاب در عرصه علم آموزی، تهذیب نفس و تبلیغ باید به گونه‌ای باشد که مورد رضایت حضرت قرار گیرد.
 
مسؤول مدرسه علمیه شهید مطهری (ره) تنکابن با بیان این که سبک شمردن فرصت‌هایی که در اختیار قرار داریم مورد نارضایتی حضرت ولی عصر (عج) از ما خواهد شد، بیان داشت: دغدغه یک طلبه همواره باید علم آموزی همراه با تهذیب نفس باشد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلاب باید از حاشیه‌ها به شدت پرهیز کنند، چون مانعی برای رسیدن به رشد علمی و معنوی آن‌ها خواهد بود، خاطرنشان کرد: باید نیت خود را برای خدا خالص کنیم و در مسیری که گام نهادیم محکم و استوار حرکت کنیم.
 
حجت الاسلام پوراکبر با بیان این که طلاب در کنار علم آموزی تقویت اخلاق و معنویت را باید به طور جدی مورد توجه قرار دهند، بیان داشت: علم بدون اخلاق و معنویت نمی‌تواند آثار مثبتی در زندگی طلبگی داشته باشد.
 
امام جمعه تنکابن در ادامه سخنان خود بر ضرورت انس بیشتر طلاب با مفاهیم قرآنی تأکید کرد و گفت: برنامه‌های قرآنی و اخلاقی باید در سطح مدارس علمیه بیشتر تقویت شود تا شاهد آثار مثبت آن در طلاب باشیم.
 
مسؤول مدرسه علمیه شهید مطهری (ره) تنکابن با تأکید براین که امروز وظیفه مسؤولان و مدیران حوزه تربیت و پرورش طلابی مهذب است، خاطرنشان کرد: طلبه مهذب و با اخلاق به راحتی با مردم ارتباط برقرار می‌کند و می‌تواند در انتقال معارف دینی موفق شود./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات