امام جمعه موقت کاشان:
ثبات قدم شرط اصلی قرار داشتن در مسیر اولوالالباب است
امام جمعه موقت کاشان ثبات قدم را ضامن عاقبت خیری اولوالالباب دانست و گفت: ثبات قدم و استقامت شرط اصلی برای قرار داشتن در مسیر صحیح و اولوالالباب است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شبها در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار می شود در ادامه تفسیر آیه ۲۲ و ۲۳ سوره رعد، گفت: اگر اولوالالباب و مومنین و محسنین بخواهند به دنبال عاقبت بخیری باشند باید ویژگیها و اخلاق و رفتاری را که خداوند برای اولوالالباب انتخاب کرده است تا آخرین لحظه زندگی و عمر خود داشته باشند.
وی ثبات قدم را ضامن عاقبت بخیری اولوالالباب دانست و افزود: ثبات قدم و استقامت شرط اصلی برای قرار داشتن در مسیر صحیح و اولوالالباب است.
حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: انسانها چه بخواهند و چه نخواهند سوار بر قطار زمان هستند و از خود هیچ ارادهای ندارند چرا که انسان را به دنیا آورده اند و بودن انسان در قطار زمان در اختیار خودش نیست.
وی ادامه داد: انسان بر قطار زمانی سوار است که سرعت آن برایش تعیین شده است و نه ترمز و نه دنده عقب دارد و انسان توانایی توقف آن را ندارد و توان برگشت به عقب را هم ندارد.
به گفته وی، در قطار زمان چگونه زیستن و چگونه بودن در اختیار انسان است، اما چگونه پیاده شدن از آن در اختیار انسان نیست و این در حالی است که پیاده شدن برخی از قطار زمان سبب خوشحالی دیگر مسافران قطار زمان میشود.
امام جمعه موقت کاشان گفت: برخی از مسافران قطار زمان ثبات قدم دارند و تا انتها در مسیر هدایت قرار دارند، اما برخی دیگر ابتدا در مسیر هستند و ثبات قدم دارند، اما در ادامه از مسیر منحرف میشوند و برخی دیگر ابتدا ثبات قدم ندارند، اما در انتها در مسیر هدایت قرار میگیرند که افرادی که در انتها در مسیر هدایت قرار دارند پایان خوبی دارند.
وی افزود: همه انسانها مسافر قطار زمان هستند و پیاده و سوار شدن به قطار زمان برای هرکسی شرایطی دارد که در این قطار هم باید با مسافران و هم با راننده قطار رابطه خوب و حسنهای داشته باشید.
وی افزود: خداوند در آیه ۲۳ سوره رعد در مورد پایان خوب انسانها میفرماید، ‹‹جَنَّاتُ عَدْنٍ یَدْخُلُونَها وَ مَنْ صَلَحَ مِنْ آبائِهِمْ وَ أَزْواجِهِمْ وَ ذُرِّیَّاتِهِمْ وَ الْمَلائِکَةُ یَدْخُلُونَ عَلَیْهِمْ مِنْ کُلِّ بابٍ›› انسانهایی که پایان خوبی دارند وارد بهشت جاویدان میشوند و به شرطی که صالح باشند همراه با خانواد در بهشت هستند.
حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: واژه جنت و جنات در قرآن ۱۳۷ مرتبه تکرار شده است که ۱۱ مرتبه آن جنات عدل است، بهشت قسمتهای مختلف عدل و فردوس و جنات نعیم دارد که هر قسمتی برای انسانهای خاص است.
وی افزود: خداوند برای سه گروه انبیا و صدیقین و شهدا جنات عدل را که هیچ چشمی آن را ندیده و به عقل هیچ انسانی خطور نکرده آماده کرده است و دیگران نیز با شرط میتوانند به این وادی وارد شدند.
امام جمعه موقت کاشان گفت: پیامبر اکرم (ص) میفرماید، هرکس مانند من حیات نبوی داشته باشد و مانند من زندگی کند و از دنیا برود و در بهشت جنات عدن همسایه من است.
وی ادامه داد: هرکس میخواهد حیات نبوی داشته باشد باید تحت ولایت امیرمومنان (ع) و ذریه آن حضرت باشد چرا که ایشان نه انسان را از مسیر هدایت خارج میکنند و نه به مسیر ضلالت وارد میکنند./۱۳۰۷/پ310/ب1
وی ثبات قدم را ضامن عاقبت بخیری اولوالالباب دانست و افزود: ثبات قدم و استقامت شرط اصلی برای قرار داشتن در مسیر صحیح و اولوالالباب است.
حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: انسانها چه بخواهند و چه نخواهند سوار بر قطار زمان هستند و از خود هیچ ارادهای ندارند چرا که انسان را به دنیا آورده اند و بودن انسان در قطار زمان در اختیار خودش نیست.
وی ادامه داد: انسان بر قطار زمانی سوار است که سرعت آن برایش تعیین شده است و نه ترمز و نه دنده عقب دارد و انسان توانایی توقف آن را ندارد و توان برگشت به عقب را هم ندارد.
به گفته وی، در قطار زمان چگونه زیستن و چگونه بودن در اختیار انسان است، اما چگونه پیاده شدن از آن در اختیار انسان نیست و این در حالی است که پیاده شدن برخی از قطار زمان سبب خوشحالی دیگر مسافران قطار زمان میشود.
امام جمعه موقت کاشان گفت: برخی از مسافران قطار زمان ثبات قدم دارند و تا انتها در مسیر هدایت قرار دارند، اما برخی دیگر ابتدا در مسیر هستند و ثبات قدم دارند، اما در ادامه از مسیر منحرف میشوند و برخی دیگر ابتدا ثبات قدم ندارند، اما در انتها در مسیر هدایت قرار میگیرند که افرادی که در انتها در مسیر هدایت قرار دارند پایان خوبی دارند.
وی افزود: همه انسانها مسافر قطار زمان هستند و پیاده و سوار شدن به قطار زمان برای هرکسی شرایطی دارد که در این قطار هم باید با مسافران و هم با راننده قطار رابطه خوب و حسنهای داشته باشید.
وی افزود: خداوند در آیه ۲۳ سوره رعد در مورد پایان خوب انسانها میفرماید، ‹‹جَنَّاتُ عَدْنٍ یَدْخُلُونَها وَ مَنْ صَلَحَ مِنْ آبائِهِمْ وَ أَزْواجِهِمْ وَ ذُرِّیَّاتِهِمْ وَ الْمَلائِکَةُ یَدْخُلُونَ عَلَیْهِمْ مِنْ کُلِّ بابٍ›› انسانهایی که پایان خوبی دارند وارد بهشت جاویدان میشوند و به شرطی که صالح باشند همراه با خانواد در بهشت هستند.
حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: واژه جنت و جنات در قرآن ۱۳۷ مرتبه تکرار شده است که ۱۱ مرتبه آن جنات عدل است، بهشت قسمتهای مختلف عدل و فردوس و جنات نعیم دارد که هر قسمتی برای انسانهای خاص است.
وی افزود: خداوند برای سه گروه انبیا و صدیقین و شهدا جنات عدل را که هیچ چشمی آن را ندیده و به عقل هیچ انسانی خطور نکرده آماده کرده است و دیگران نیز با شرط میتوانند به این وادی وارد شدند.
امام جمعه موقت کاشان گفت: پیامبر اکرم (ص) میفرماید، هرکس مانند من حیات نبوی داشته باشد و مانند من زندگی کند و از دنیا برود و در بهشت جنات عدن همسایه من است.
وی ادامه داد: هرکس میخواهد حیات نبوی داشته باشد باید تحت ولایت امیرمومنان (ع) و ذریه آن حضرت باشد چرا که ایشان نه انسان را از مسیر هدایت خارج میکنند و نه به مسیر ضلالت وارد میکنند./۱۳۰۷/پ310/ب1
ارسال نظرات