۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۵۹۵۴۱۸
مسؤول مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه:

مسابقات قرآنی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است

مسابقات قرآنی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است
حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه مسابقات قرآنی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی به شمار می رود، گفت: فعالیت های قرآنی ایران مایه افتخار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسینی مسؤول مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، امروز در جلسه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور و رونمایی از پوستر سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قران کریم که در سازمان اوقاف برگزار شد، گفت: مسابقات قرآنی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی به شمار می رود.

وی افزود: هرچند به آن افق و چشم اندازی که در عرصه فعالیت های قرآنی مدنظر بوده دست نیافتیم اما می توان به جرات گفت پیشرفت ها و افتخارات داخلی و خارجی بسیاری را در این عرصه کسب کردیم.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: همه این دستاوردها بیانگر این مهم است که جریان مسابقات قرآنی در ایران متوقف نشده است و یک رویه رو به رشد دارد که براساس سند راهبردی خود پیش می رود.

مسؤول مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه پیوند مردم با مسابقات و محافل قرآنی را بسیار مهم قلمداد کرد و اظهار داشت: اگر مردم به همان شکلی که در برگزاری مراسم اربعین نقش دارند در برگزاری مسابقات نیز حاضر می شدند به طور قطع چنین مسابقاتی با قوت و قدرت بیشتری برگزار می شد بنابراین مردمی کردن این مسابقات بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه مسابقات بین المللی قرآن مسابقات سازمان اوقاف نیست بلکه نهادها و ارگان های بسیاری در برگزاری این مسابقات مشارکت دارند، گفت: سازمان بهزیستی، حوزه های علمیه، جامعه المصطفی، دانشگاه ها همه در برگزاری این مسابقات مشارکت جدی داشتند بنابراین اگر این تعاملات از روز اول شکل نمی گرفت به طور قطع ما نمی توانستیم امروز شاهد برگزاری چنین مسابقاتی باشیم.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: مسابقات قرآنی باید با یک فرآیند علمی ارتقاء یابد و به اوج برسد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات