۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۵۹۴۴۲۵
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت توجه بیشتر حوزه به فعالیت های تبلیغی طلاب

ضرورت توجه بیشتر حوزه به فعالیت های تبلیغی طلاب
حجت الاسلام صادقی گفت: اگر مسأله تبلیغ در حوزه مورد کم توجهی قرار گیرد در آینده‌ای نه چندان دور عرصه تبلیغ را به غیر حوزوی‌ها واگذار خواهیم کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در نشست معاونان تبلیغ شهر‌های استان که در آمل برگزار شد با بیان این که به فاطمیه از سه منظر گریستن، نگریستن و برای زیستن می‌توانیم نگاه کنیم، گفت: گریستن برای فاطمیه از باب مودت، محبت و از باب مزد رسالت است و شرح حال زندگی حضرت زهرا (س) برای هر انسان منصفی بازگو شود به طور یقین تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که مأموریت حوزه علمیه در سه جبهه تعلیم، تهذیب و تبلیغ است، بیان داشت: همه فعالیت‌های حوزه باید در این سه بخش خلاصه شود.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، آموزش محور بودن محض در حوزه یک ایراد بزرگی است که باید برطرف شود، خاطرنشان کرد: اگر تنها به مسائل آموزشی در حوزه توجه شود و سایر بخش‌ها مورد بی توجهی و کم توجهی قرار گیرد نتایج مناسب حاصل نخواهد شد.
 
حجت الاسلام صادقی با بیان این که اگر مسأله تبلیغ در حوزه مورد کم توجهی قرار گیرد در آینده‌ای نه چندان دور عرصه تبلیغ را به غیر حوزوی‌ها واگذار خواهیم کرد، بیان داشت: امروز بسیاری از منابر و مجالس از حوزوی‌ها گرفته شده است و این مشکل از حوزه است چرا که حوزه یا وظیفه خود را در تبلیغ اصلاً انجام نداد یا ضعیف انجام داده یا به روز رسانی نکرده و به همین دلیل از جامعه عقب مانده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اگر در عرصه تبلیغ بخواهیم کاملاً سنتی برخورد کنیم نمی‌توانیم با شرایط و پیشرفت‌های امروز جامعه خود را منطبق کنیم، افزود: باید در عرصه تبلیغ نیز همگام با پیشرفت‌های روز جامعه حرکت کنیم تا بتوانیم اثرگذار باشیم.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حال حاضر هزاران مسجد و مدرسه در کشور خالی از حضور مبلغان دینی است، گفت: نباید مساجد ما تنها به محلی برای برگزاری مجلس ختم تبدیل شود.
 
حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که متأسفانه حوزه کار تبلیغی مناسبی انجام نداده است و در عرصه تربیت مبلغ گام‌های مناسبی برداشته نشده، افزود: امروز میزان مبلغانی که در سراسر جهان مشغول تبلیغ جریان وهابیت هستند به هیچ عنوان قابل مقایسه با مبلغان ما نیستند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که امروز معاونت تبلیغ باید در همه مدارس علمیه استان راه اندازی شود، گفت: بحث تبلیغ در مدارس باید بسیار مورد توجه جدی قرار گیرد و این ظرفیت موجود نباید از دست برود./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات