۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۵۹۴۱۸۳

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
برنامه های عزاداری ایام فاطمیه، وقف درمانی منزل مسکونی و بازداشت مجری پرس تی وی تناقض در رفتار مدعیان آزادی عناوین اخبار خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: مراسم سوگواری و عزاداری ایام فاطمیه در امامزاده های شاخص استان برگزار می شود.

حجت الاسلام آسوده با بیان این که مراسم عزاداری در دهه اول فاطمیه از شب گذشته در امامزاده های شاخص استان آغاز شده است، تصریح کرد: این مراسم همزمان با نماز مغرب و عشا و همراه با سخنرانی و اجرای نیت واقفان برگزار می شود.

وی افزود: حمزه رضا(ع) شیروان، عبدالرحمن خرق، محمد چوکانلو، امامزاده کوشکی، دهنه شیرین و سیدعباس(ع) در زمره امامزاده های شاخصی هستند که در آستانه آن ها به اجرای برنامه می پردازیم.وی خاطرنشان کرد: این مراسم تا سی ام این ماه برگزار می شود.

منزل مسکونی به ارزش 15 میلیارد ریال در آشخانه وقف درمان شد

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: یک باب منزل مسکونی به ارزش 15 میلیارد ریال توسط زوج مانه و سملقانی برای دارو و درمان بیماران خاص در شهر آشخانه وقف شد.

حجت الاسلام علی اکبر صفری در حاشیه بازدید از بیمارستان پورسینای شهر آشخانه و تقدیر از خیر خانم صالحی نژاد و آقای اشرفی واقف خانه مسکونی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خوشبختانه با فرهنگ سازی که صورت گرفته در این سال ها شاهد موقوفات جدید با توجه به نیازهای روز جامعه هستیم.

وی افزود: در طرح مهر تندرستی با هدف کمک به بیماران نیازمند در حوزه درمان و دارو انجام می شود شاهد استقبال مردم از آن هستم.

وی بیان کرد: در شهرستان بجنورد نیز امسال وقف یک باب مغازه تجاری برای دارو و درمان داشته ایم و امیدواریم که با قدم برداشتن در این راه بتوانیم گوشه ای از مشکلات بیماران خاص استان را برطرف کنیم.

بازداشت مجری شبکه پرس تی وی تناقض آشکار در رفتار مدعیان آزادی بیان است

امام جمعه شیروان گفت: بازداشت مجری شبکه پرس تی وی ، تناقض آشکار در رفتار مدعیان دروغین آزادی بیان و نشانه افول و ضعف آمریکا یاد است.

وی همچنین با گرامیداشت روز غزه، پیروزی مردم فلسطین در جنگ ها را نماد مقاومت برشمرد.

اعتبارات تجهیز کانون های فرهنگی و هنری مساجد افزایش می یابد

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی در نشست صمیمانه با کارکنان دبیرخانه کانون های مساجد استان در خصوص افزایش اعتبارات تجهیز و تعمیر کانون ها اعلام آمادگی کرد.

حسن پارسی پور با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگ و توسعه اجتماعی، فعالیت کانون های مساجد را ارزشمند خواند و گفت: نگاه اشتباهی است که در بحث توسعه به موضوع ها و پروژه های عمرانی و اقتصادی توجه کنیم و پیشرفت در حوزه اجتماعی و فرهنگی را نادیده بگیریم، لازم است بدانیم که رشد اجتماعی و فرهنگی ارزشمندتر و مهم­تر از هر موضوعی است./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات