۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۵۹۱۴۱۴

توسعه خدمات درمانی و بهداشتی برای طلاب آذربایجان‌شرقی

توسعه خدمات درمانی و بهداشتی برای طلاب آذربایجان‌شرقی
تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت‌های اجتماعی و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان آذربایجان شرقی به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، دومین تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت‌های اجتماعی و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان آذربایجان شرقی با هدف توسعه خدمات درمانی و بهداشتی برای طلاب و خانواده‌های روحانیان استان در تبریز امضا شد.

«اولویت پیشگیری بر درمان در عرصه سلامت»، «همکاری مجدانه در آموزش بهداشت و ارتقای سلامت جامعه هدف»، «تعامل سازنده با وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی و نهادهای مذهبی مانند سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز خدمات» و «تحقق سلامت طلاب و روحانیان به‌عنوان بخشی از جامعه هدف دانشگاه علوم پزشکی» از جمله موضوعات این تفاهم‌نامه بوده است.

همچنین «ارتقای مهارت روحانیان استان و استفاده از ظرفیت‌های این قشر برای مراقبت و سلامت خود و خانواده‌شان»، «توسعه برنامه‌های پیشگیری از رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی»، «تقویت، توسعه و بکارگیری امکانات مراکز حوزوی، سازمان تبلیغات و دانشگاه علوم پزشکی در توانمندسازی جامعه در قالب سلامت اجتماعی» از دیگر مفاد تفاهم‌نامه بوده است.

بنابر این گزارش، مقرر شد با امضای این تفاهم‌نامه طرفین در راستای «توانمندسازی طلاب و روحانیان با آموزش‌های مرتبط برای رعایت سبک زندگی سالم ایرانی اسلامی و ترویج مفاهیم سلامت» و «افزایش سواد سلامت با رویکرد مهارت‌های زندگی سالم در مربیان سلامت» اقدامات لازم را انجام دهند.

علی یوسفی، مدیرکل بهداشت و سلامت مرکز خدمات حوزه علمیه در مراسم امضای این تفاهم‌نامه که با حضور مدیران مدارس علمیه استان همراه بود، از تعامل سازنده و همکاری در آموزش سلامت دانشگاه علوم پزشکی قدردانی کرد و این تفاهم‌نامه را گامی عملی در راستای دستیابی به اهداف پیش‌بینی شده عنوان کرد.

طاهری اقدم، معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در سخنانی از پیگیری مجدانه مسؤولان مرکز خدمات در انعقاد این تفاهم‌نامه تشکر کرد و افزود: همکاری مرکز خدمات و دانشگاه علوم پزشکی یک تعامل سازنده و مناسب برای توسعه سلامت و پیشگیری از رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

همچنین رضا درستی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان در سخنانی ظرفیت شبکه بهداشت استان و تعامل با نهادهای حوزوی را گامی مؤثر در راستای پیشبرد اهداف سلامت کشور دانست و ظرفیت طلاب و روحانیان را به‌عنوان سفیران سلامت فرصتی ارزشمند معرفی کرد.

حجت‌الاسلام سیدابوالفضل موسوی، مدیر مرکز خدمات استان نیز در سخنانی همکاری و تعامل بیشتر مجموعه‌های بهداشت و سلامت استان و نهادهای حوزوی با رویکرد تقدم پیشگیری بر درمان را یکی از عوامل مؤثر در ارتقای بهداشت و سلامت استان دانست و افزود: این تفاهم‌نامه‌ اعتبار سه ساله دارد./935/پ203/ب1

ارسال نظرات