۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۵۸۷۰۰۲
استاد حوزه و دانشگاه:

احیای قرآن در زندگی اقامه امر اهل بیت است

حجت الاسلام مهدوی راد گفت: اقامه امر اهل بیت(ع) به معنی این است که سیره و مکتب اهل بیت را در زندگی خود به کار ببریم و قرآن و مفاهیم آن را در جامعه و زندگی خود احیا کنیم.
قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدوی راد، استاد حوزه و دانشگاه در همایش تجلیل از بانوان قرآن پژوه، امروز در کتابخانه آستان قدس رضوی، گفت: مهمترین رسالت قرآن هدایت انسان ها است و دارای معارف ژرفی است که تا این زمان اندکی از این معارف بیکران به ما رسیده است.

وی با تأکید به اقامه قرآن در زندگی و جامعه، ابراز کرد: اگر چه در قرآن به صراحت اقامه قرآن نیامده است اما ما اقامه قرآن نیز داریم و در روایتی از امام صادق نقل شده است که می فرماید: «هان ای قرآنیان اگر شما قرآن و سنت را اقامه می کردید، رندگی شما سرشار از بهره وری ها و خوبی ها می بود.»

حجت الاسلام مهدوی راد افزود: به تعبیر امام موسی بن جعفر(ع) باید خود را مورد وارسی قرار دهیم که تا چه میزان زندگی ما قرآنی است و هر آن چه که در قرآن در خصوص امت های پیشین آمده است در مورد ما نیز صدق می کند و علما نیز این را تأیید می کنند.

این محقق قرآنی با بیان این که اقامه صلاة همان اقامه قرآن است، گفت: امام رضا در خصوص این که چرا سوره حمد در نماز تلاوت می شود می فرماید: «برای این که قرآن در ذهن و زبان شما از بین نرود.»، بنابراین حمد تجلی عینی قرآن است و وقتی نماز را ستون دین می دانیم با اقامه نماز، قرآن را اقامه کرده ایم.

حجت الاسلام مهدوی راد با تأکید بر این که قران را در ذهن و زندگی خود احیا کنیم، افزود: اگر قرآن از زبان و زندگی ما کنار گذاشته شود، همه مسائل زندگی ما با مشکل مواجه می شود.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: ذیل اقامه دین، اقامه امام عادل را داریم به این معنی که انسان های برگزیده برای هدایت انسان از طرف خداوند برای انسان ها فرستاده شدند و با توجه به این که اقامه به معنی عینیت بخشیدن است بنابراین باید در زندگی خود رفتار و زندگی امامام معصوم را عینیت ببخشیم.

وی با اشاره به این که امام صادق(ع) می فرماید:«پیامبر تجسم عینی قرآن است» گفت: خداوند برای هدایت انسان مجموعه قرآن کریم را به وسیله رسولش رقم می زند و باید قرآن را به گونه ای بخوانیم که گویی رسول خداوند به وسیله پیک با ما سخن می گوید.

حجت الاسلام مهدوی راد یادآور شد: در روایات از اهل بیت آمده است که «کسی که اقامه امر ما کند، رحمت خداوند شامل حال آن ها می شود.»، اقامه امر اهل بیت(ع) به معنی این است که سیره و مکتب اهل بیت را در زندگی خود به کار ببریم و قرآن و مفاهیم آن را در جامعه و زندگی خود احیا کنیم./864/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات