۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۵۸۶۹۶۴
آیت الله حکیم:

افزایش روابط بین کشورها موجب کاهش تنش های سیاسی می شود

یکی از مراجع تقلید نجف اشرف بیان داشت که افزایش روابط بین کشورها موجب کاهش تنش های سیاسی و اختلافات موجود بین ملت ها می شود.
حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید نجف اشرف

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، «براديب سينغ راج بوروهيث» سفیر هند در عراق ضمن سفر به شهر مقدس نجف اشرف با حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید نجف اشرف دیدار و گفت وگو کرد.

حضرت آیت الله حکیم در این دیدار گفت: کشور و دولت های مختلف جهان باید زمینه افزایش روابط خود با همدیگر را فراهم کنند تا اختلافات سیاسی و مشکلاتی که بر جهان حاکم است را پشت سر بگذارند.

وی ادامه داد: شیعیان به پیروی از اهل بیت (علیهم السلام) طی 1400 سال گذشته به زندگی مسالمت آمیز در کنار افراد مختلف جهان حتی مخالفان پایبند بوده اند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب (علیه السلام) در نامه ای به مالک اشتر می نویسد «وأَشْعِرْ قَلْبَكَ الرَّحْمَةَ لِلرَّعِيَّةِ، والْمَحَبَّةَ لَهُمْ، واللُّطْفَ بِهِمْ، ولا تَكُونَنَّ عَلَيْهِمْ سَبُعاً ضَارِياً، تَغْتَنِمُ أَكْلَهُمْ؛ فَإِنَّهُمْ صِنْفَانِ: إِمَّا أَخٌ لَكَ فِي الدِّينِ، وإِمَّا نَظِيرٌ لَكَ فِي الْخَلْقِ» (مهربانى و محبت و لطف به رعيت را شعار قلب خود قرار ده، بر رعيت همچون حيوان درنده مباش كه خوردن آنان را غنيمت دانى، كه رعيت بر دو گروهند: يا برادر دينى تواند، يا انسانهايى مانند تو.)

«براديب سينغ راج بوروهيث» سفیر هند در عراق نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم خاطرنشان کرد که مراجع تقلید نجف اشرف نقش بسیار مهم و مثبتی در جامعه دارند و حتما توصیه و نصایح مرجعیت را به دولت هند ابلاغ می کنم.

ارسال نظرات