۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۵۸۶۱۶۲
حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی:

تفرقه افکنی بین شیعه و سنی از حربه‌های دشمن برای ضربه زدن به اسلام است

تولیت مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) تفرقه افکنی بین شیعه و سنی را از حربه‌های دشمن برای ضربه زدن به اصل اسلام دانست و گفت: در طول تاریخ اسلام دشمنان همواره به دنبال اختلاف افکنی و تشتت بین مذاهب بودند.
مجد

حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی تولیت مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، تفرقه افکنی بین شیعه و سنی را از حربه‌های دشمن برای ضربه زدن به اصل اسلام دانست و گفت: در طول تاریخ اسلام دشمنان همواره به دنبال اختلاف افکنی و تشتت بین مذاهب بودند.

وی افزود: اتحاد شیعه و سنی در اصل خنثی کننده توطئه‌ اختلاف انگیزانه دشمنان علیه مسلمانان به شمار می‌رود از این رو می‌طلبد تحقق وحدت و تقریب مذاهب مورد توجه همه جوامع اسلامی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی نقش علمای فریقین را در اتحاد جوامع اسلامی بسیار مهم قلمداد کرد و اظهار داشت: علمای فریقین اگر به دنبال حقیقت اسلام هستند باید به دور از هر گونه نزاع و دشمنی با یکدیگر صحبت کنند بدون اینکه قصد تغییر عقیده دیگری را داشته باشند.

تولیت مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) در ادامه اقناع علمای فریقین را یکی از راه‌های ایجاد وحدت در جوامع اسلامی دانست و ادامه داد: همچنین در مناظرات بدون هیچ تهمت و افترایی سخن بگویند و سخنان طرف مقابل را گوش دهند و از خشونت کلامی در بیان دلایل رد و یا تایید آن سخنان اجتناب کنند همچنین اگر هر دو طرف از سخنان یکدیگر اقناع نشدند آن اختلاف عقیده را به اختلاف اجتماعی تبدیل نکنند.

وی درباره نقش مردم در ایجاد وحدت اسلامی، گفت: علما و مراجع تقلید بر وحدت امت اسلامی تاکید دارند از این رو مردم نیز با تبعیت از علما باید مراقب باشند با اعمال و رفتارشان به اختلاف میان شیعه و سنی دامن نزنند و از برگزاری برنامه‌هایی که موجب گسسته شدن زنجیر اتحاد مسلمانان می‌شود اجتناب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی با بیان اینکه دشمن با دامن زدن به اختلاف میان شیعه و سنی به دنبال نابودی اسلام است، عنوان کرد: القای این مطلب که مسلمانان مدام با یکدیگر سر ستیز دارند و دشمن هم هستند از حربه‌های دشمنان است تا ذهن مسلمانان را نسبت به یکدیگر بدبین کنند و مانع اتحاد جوامع اسلامی شوند.

تولیت مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) اتحاد و انسجام جوامع اسلامی را در گرو اجتناب از تعصبات بی جا دانست و خاطرنشان کرد: مسلمانان شیعه و سنی به هیچ عنوان حق ندارند به مقدسات یکدیگر اهانت و یا توهین کنند چرا که بزرگان و علمای فریقین هیچ کدام این نوع رفتار را قبول ندارند و نمی‌پذیرند./813/ت302/ب1

ارسال نظرات