۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۵۸۵۹۳۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اقبال مردم به مساجد سبب کاهش آسیب‌های مذهبی و فرهنگی می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: اقبال و استقبال مردم از مساجد سبب کاهش آسیب‌های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی می‌شود؛ اما از سوی دیگر روی‌گردانی از مساجد این آسیب‌ها را تشدید می‌کند.
یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در جمع شماری از مسؤولان فرهنگی و مذهبی استان، بر توجه ویژه به احیای کارکردهای چندگانه مساجد تأکید کرد.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه تخصصی مسجد در تهران و بازدید از این نمایشگاه، اظهار کرد: در این نمایشگاه نمادهایی از اقدامات و توطئه‌های دشمنان در ضدیت با مسجد به نمایش درآمده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: جامعه غرب و اسرائیل وقتی می‌خواستند بیت‌المقدس را تصرف کنند نخستین اقدام آن‌ها تخریب مساجد بود و در سوریه، یمن، بحرین، عراق و سایر کشورهای غیرمسلمان هم می‌بینیم دشمنان در نخستین اقدام شروع به تخریب مساجد کرده و نمادهای اسلامی را می‌شکنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه این‌ها حاکی از آن است که مسجد جایگاه ویژه‌ای در جامعه اسلامی دارد، اضافه کرد: امام حسن مجتبی (ع) می‌فرماید: «الغفلة ترکک المسجد و طاعتک المفسد» و تأکید می‌کند غفلت آن است که مسجد را ترک کرده و از مفسد اطاعت کنی.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: اگر مردم از مسجد روی‌گردان شوند، آسیب‌های مذهبی و اجتماعی در جامعه فراگیر می‌شود.

وی اظهار کرد: دنیا یک بازار است برخی در این بازار سود و برخی ضرر می‌کنند، ازاین‌رو اگر دنیای خود را در راه اطاعت حق صرف کردیم سود کرده‌ایم اما اگر نافرمانی و گناه کردیم ضرر می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر ایجاد موازنه بین زندگی دنیا و زندگی آخرت، ادامه داد: رسول اکرم (ص) می‌فرماید: «الْمَسَاجِدُ سُوقٌ مِنْ أَسْوَاقِ الْآخِرَةِ قِرَاهَا الْمَغْفِرَةُ وَ تُحْفَتُهَا الْجَنَّةُ» و تأکید می‌کند مساجد، بازاری از بازارهای آخرت است، پذیرایی آن مغفرت و هدیه آن بهشت است.

وی ادامه داد: بنا به فرموده رسول گرامی اسلام مساجد بازاری از بازارهای آخرت است و در اینجا مایه‌ای که حاصل می‌شود آمرزش است و پاداش آن بهشت است./9314/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات