۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۵۸۵۸۹۰
از یک سال گذشته تاکنون؛

۱۲ هزار زائراولی از خراسان جنوبی به حرم امام رضا مشرف شدند

مسؤول رسانه دفتر آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی گفت: از یک سال گذشته تاکنون تعداد ۱۲ هزار نفر زائر اولی از نقاط محروم خراسان جنوبی به حرم امام رضا(ع) مشرف شدند.
حرم امام رضا

غلامحسین دباغی، مسؤول رسانه دفتر آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان، اظهار داشت: بعد از انتصاب حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به عنوان تولیت آستان قدس رضوی و دستور مقام معظم رهبری این بستر خدمت رضوی برای سراسر کشور فراهم شده است.

وی گفت: علاقه مندان برای خادم‌یار شدن می‌توانند به سایت امور خادمین آستان قدس رضوی مراجعه و مدارک لازم خود را اسکن و در سایت بارگذاری کنند.

مسؤول رسانه دفتر آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی افزود: با ثبت نام در این سایت مراحل گزینش خادم‌یاران و تکمیل پرونده در استان صورت می‌گیرد.

دباغی با بیان اینکه تاکنون تعداد 3 هزار و 600 نفر از استان در سایت امور خادمین آستان قدس رضوی ثبت‌نام کردند، تصریح کرد: در حال حاضر نیز بیش از 900 نفر از خادم‌یاران استان در حرم امام رضا(ع) به عنوان کشیک فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: خادم‌یاران ماهی یک مرتبه به مشهد مقدس مشرف می‌شوند و در حرم مطهر امام رضا(ع) کشیک می‌دهد اما اصل خدمت آن‌ها در استان است و به بحث محرومیت‌زدایی می‌پردازند.

مسؤول رسانه دفتر آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: برگزاری اردوهای جهادی، توزیع بسته‌های حمایتی، توزیع غذای گرم، برپایی موکب‌هایی در ایام پایانی دهه صفر برای زائران پاکستانی، احداث سقاخانه در نوارمرزی و پرداخت تسهیلات به زوج‌های محروم و تهیه جهیزیه از جمله فعالیت‌های خادم‌یاران در استان بوده است.

دباغی اظهار کرد: از یک سال گذشته تاکنون تعداد 12 هزار نفر زائر اولی از نقاط محروم خراسان جنوبی به حرم امام رضا(ع) مشرف شدند./9314/ت303/ب1

ارسال نظرات