۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۵۸۳۵۷۳
رییس تبلیغات اسلامی گرمه:

بانوان با الگوبرداری از حضرت زینب مروج استقامت در راه دین باشند

رییس تبلیغات اسلامی گرمه گفت: بانوان جامعه ما باید بال الگوبرداری از حضرت زینب (س) با مشکلات موجود مبارزه کرده و مروج استقامت در راه دین باشند.
اجلاس سراسری مدیران مدارس حوزه علمیه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت‌الله شیرمحمدیان، رییس اداره تبلیغات اسلامی گرمه، امروز در نشست توجیهی هیأت‌های مذهبی بانوان شهرستان که ویژه دهه آخر صفر برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی و دهه پایانی ماه صفر، اظهار کرد: هیأت‌های مذهبی به‌ویژه بانوان نقش بسزایی در احیای دهه آخر صفر دارند.

وی با اشاره به مصیبت وارده به اهل بیت امام حسین (ع) بعد از واقعه کربلا، افزود: بانوان با الگو قرار دادن حضرت زینب (س) در زندگی با مشکلات مبارزه کرده و استقامت را به خانواده بیاموزند.

حجت‌الاسلام شیرمحمدیان با بیان اینکه بیش از ۲۰ هیأت‌های مذهبی بانوان این شهرستان ساماندهی شده‌اند، تصریح کرد: در این راستا شایسته است هیئات مذهبی بانوان مراسم خانگی با دعوت از مبلغین با موضوع زندگی اهل بیت امام حسین (ع) و نقش آنان در احیای کربلا برگزار شود.

وی در ادامه از اعزام هیئات مذهبی در قالب کاروان‌های پیاده محبان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و امام رضا (ع) از شهرها و روستاهای مختلف شهرستان به پابوس امام رئوف (ع) خبر داد و افزود: این کاروان‌ها مسیر حدود بیش از 400 کیلومتری شهر و روستاهای شهرستان تا مشهد مقدس را پیاده طی می‌کنند تا در ایام رحلت رسول مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) وارد مشهد مقدس شوند.

حجت‌الاسلام شیرمحمدیان با بیان اینکه صدور مجوز برای کاروان‌ها و هیئت‌های مذهبی برای اعزام به مشهد مقدس ادامه دارد، افزود: هیأت‌های مذهبی می‌توانند با داشتن مجوز اقدام به ثبت‌نام و اعزام افراد کنند.

وی تصریح کرد: کاروان‌های پیاده اربعین در طول مسیر مورد استقبال هم‌وطنان قرار خواهند گرفت؛ اما قافله بازماندگان از اربعین نائب الزیاره در حرم رضوی خواهند بود.

رییس تبلیغات اسلامی گرمه در خاتمه از مسؤولان هیئات مذهبی خواست تا هیئت‌های مذهبی با برگزاری مراسم شهادت امام رضا (ع) و امام حسن مجتبی (ع) در مساجد و اماکن متبرکه و حسینیه‌ها هم‌زمان با دهه پایانی ماه صفر فضای معنوی را در سراسر شهرستان ایجاد کنند./9314/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات