۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۵۸۳۴۲۴
حجت‌الاسلام احمدی:

خانواده بهترین محیط برای آموزش نماز و انس نسل جدید با قرآن است

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: خانواده بهترین مکان برای آموزش نماز به فرزندان و انس نسل جدید با آیات نورانی قرآن است.
حجت الاسلام احمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی، امروز در جمع کارکنان این نهاد، با تأکید بر توجه بیشتر افراد به ترویج اقامه نماز در بین نسل جدید، اظهار کرد: رشد، کمال و سعادت خانواده‌های موفق در سایه اهمیت به نماز است.

وی اضافه کرد: خانواده بهترین محیط برای اقامه نماز و بهترین محیط برای آموزش نماز و جایگاه آن به فرزندان است.

حجت‌الاسلام احمدی گفت: زن و مرد همان‌گونه که برای رشد و کمال و سعادت خود تلاش می‌کنند و در این راه یار و یاور یکدیگر هستند به‌صورت طبیعی دوستدار رشد و کمال و سعادت فرزندان خود هم هستند که میوه زندگی آن‌ها به شمار می‌روند؛ ازاین‌رو باید برای رشد و کمال آنان از هیچ کوششی دریغ نکنند.

وی خانواده را جلوه‌گاه دیگر دوستی، مایه آرامش، کانون مهر و محبت و میدان رشد و کمال اعضای آن دانست و افزود: اسلام والدین را مسؤول هدایت و ارشاد فرزندان به‌سوی نماز دانسته و این وظیفه را در درجه اول به عهده آنان گذاشته است.

حجت‌الاسلام احمدی ادامه داد: والدین باید محیط خانواده را برای شناخت نماز و جایگاه آن برای فرزند طوری آماده و مهیا کنند که فرزند با رغبت کامل به این فریضه مهم روی خوش نشان دهد.

وی تصریح کرد: فرزندانی که نسبت به نماز اهمیت نشان می‌دهند و در خانواده‌های نمازخوان بزرگ می‌شوند قطعاً از آسیب‌های موجود در جامعه بیشتر در امان هستند.

حجت‌الاسلام احمدی در ادامه با تأکید بر اینکه همچنین باید انس با قرآن مورد توجه والدین باشد، اظهار کرد: قرآن بهترین دوست و همراه انسان بوده و در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و مذهبی راهنمای خوب و عالی برای انسان است؛ ازاین‌رو باید انسان نهایت استفاده را از این آیات نور ببرد.

وی افزود: انسان نباید خواندن قرآن را محصور در ماه مبارک رمضان کند بلکه باید هر روز از آیات نورانی در خانه‌اش تلاوت کرده و در معانی آیات آن تدبر و تفکر کند./9314/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات